پیام تسلیت مدیرکل بهزیستی کردستان در پی در گذشت شاعر روشن دل

حسین رسولی، درگذشت شاعر و نویسنده فاخر و روشندل سقزی، ماموستا حسن فیض بخش را به مردم شهرستان سقز، روحانیان، فرهیختگان، شعرا و ادبا، جامعه معلولان و موسسه رفاه نابینایان و افراد دارای معلولیت و خانواده وی تسلیت گفت .

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با تاسف و تاثر فراوان دریافتیم که ماموستا حسن فیض بخش از همکاران فرزانه و خدوم بهزیستی کردستان در شامگاه پنج شنبه 28 اردیبهشت ماه سال 1402 درگذشت.این عالم وارسته بیش از شصت سال از عمر پربار خویش را صرف تعلیم قرآن و احکام دینی به اقشار مختلف جامعه از جمله نابینایان نموده است.

وی در عرصه های متعدد اجتماعی و فرهنگی به صورت فعال حضور داشته است.این استاد ارجمند از نخستین کسانی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش رسمی نوین را در میان نابینایان رواج داد و خود سی سال به این کار همت گماشت.

او همچنین شاعری زبردست بود که اشعار نغضش مضامین دینی و اجتماعی را دربر می گیرد که چند دیوان ارزنده به جای مانده از وی که به زبان کردی است مهارت و تبحر این شاعر بی بدیل را نشان می دهد. تعهد و حس بی نظیر مسئولیت پذیری وی را در صف نخست خدمتگزاری به جامعه هدف بهزیستی قرار داده بود.یکی از یادگارهای این فعال مدنی، تاسیس موسسه رفاه نابینایان شهرستان سقز است که منشاء خدمات ماندگاری برای جامعه نابینایان می باشد.

اگرچه فقدان این همکار فرهیخته ضایعه ای جبران ناپذیر برای خانواده بهزیستی استان کردستان به شمار می رود اما آنچه از خود برجای گذاشته ما را در پیمودن راه خدمت به جامعه هدف پر شور تر و مصمم تر خواهد ساخت.از این رو این بر خود لازم می دانم این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان و جامعه هدف بهزیستی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت الهی و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .

حسین رسولی

مدیرکل بهزیستی استان کردستان

کد خبر 79965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد