برگزاری همایشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در کامیاران

همایش پیشگیری از اعتیاد با حضور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در کامیاران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کردستان این همایش در نوزدهم اردیبهشت سال جاری، به همت مراکز مثبت زندگی و کمپ رهایی از اعتیاد و آموزش و پرورش و با حضور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، فرمانداری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و والدین دغدغه مند دانش اموزان نوجوان، در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار گردید.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بعد از شرح اهمیت خودشناسی و تاثیر آن بر دوری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد، اظهار داشت: باورهای غلط در مورد انواع مواد مخدر که گاهآ با تبلیغات مثبت همراه است از جمله دلایل گمراه کننده ی نوجوانان و جوانان می باشد لذا باید آگاه سازی لازم صورت گیرد.

محمدسلیم کریمی ادامه داد: والدین بایستی دوستان فرزندان خود را شناسایی و در برابر تجویزهای غلطی که انواع مواد مخدر را به عنوان دارو معرفی می کنند با ارائه دلایل ومدارک در خصوص ضررهای آن مقاومت نمایند.

وی افزود: خطراعتیاد مواد مخدر جدی است و بعضی از افراد هیچگاه فکر نمی کرده اند که گرفتار اعتیاد شوند؛ این پدیده شوم تمام افراد جامعه را با هر گرایش و فکری، باسواد وبی سواد، شاغل وبیکار، زن ومرد و پیر وجوان تهدید می کند به همین منظور لازم است تمام افراد جامعه از این خطرات آگاه شوند تا ناخواسته در دام آن گرفتار نشوند.

علی اکبر ابراهیمی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان کامیاران پیشگیری را مقدم بر سایر حوزه های مبارزه دانست و در این باب نقش والدین را بسیار اساسی و مهم خواند.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به اهمیت افزایش سطح آگاهی و شناخت افراد جامعه در باب اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی افزود: از آنجا که نقش آگاهسازی و آموزش در بحث پیشگیری از اعتیاد بسیار حائز اهمیت می باشد لذا به روز بودن و آگاهسازی معلمین موضوع مهمی است که باید به آن اساسی پرداخت

وحیده باتمانی رییس بهزیستی کامیاران بعد از خوشامدگویی به میهمانان و ارائه عملکرد بهزیستی در زمینه ی اعتیاد در سال گذشته خاطر نشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهل میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به چهل و شش نفر از معتادین بهبود یافته جهت اشتغال پرداخت گردیده است.

در پایان بعد از اهدای لوح تقدیر به مسئولین مراکز مثبت زندگی، با اجرای مسابقه و سرگرمی به هفت نفر از مدعوین کارت هدیه اهدا گردید. منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 79338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد