شهر قدس| بیش از ۵۰۰ مورد پیگیری تعیین معلولیت در بهزیستی شهرستان قدس انجام شد

۵۸۱ مورد تعیین معلولیت در سال ۱۴۰۱ برای مددجویان بهزیستی در شهرستان قدس به صورت حضوری انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، حمزه صالحی رئیس بهزیستی شهرستان قدس در حاشیه کمیسیون پزشکی سال گذشته که با حضور پزشک، روانپزشک، روانشناس، معاون توانبخشی و با رعایت قوانین icf  برگزار شد، افزود: کمیسیون های پزشکی، نقشی موثر و کلیدی در انواع خدمات رسانی بهزیستی به جامعه هدف دارند.
حمزه صالحی با بیان اینکه کمیسیون پزشکی یکی از مهمترین اقدامات در بهزیستی می باشد گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۸۱ کمیسیون تعیین معلولیت انجام شد و در این کمیسیون، معلولیت ها در ۶ گروه عمده و شایع از جمله اختلالات جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی گفتاری، اعصاب و روان و چند معلولیتی طبقه بندی شدند و شدت معلولیت هر گروه در چهار سطح، خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید تعیین شده و کمیسیون های پزشکی توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت در شهرستان با نوبت دهی از قبل در شهرستان بمنظور خدمت رسانی به موقع برگزار شد.
وی افزود: از ابتدای سال جدید تاکنون برای ۲۵ فرد دارای معلولیت اعصاب و روان و ۱۵ فرد دارای معلولیت جسمی و ذهنی شناسایی و تشکیل پرونده داده شده است و به چرخه حمایتی بهزیستی افزوده شده اند.                                                                

حمزه صالحی، با بیان اینکه بهزیستی شهرستان قدس به ۳۵۰۰ پرونده توانبخشی و ۳۰۰ پرونده اجتماعی رسیدگی می کند، تصریح کرد: در حوزه توانبخشی تایید کمیسیون پزشکی در راستای صدور کارت معلولیت، تشکیل پرونده و ارائه خدمات مطلوب و بهینه، معافیت سربازی و در حوزه اجتماعی تعیین شدت از کارافتادگی و برقراری مستمری ماهیانه برای توانخواه تشکیل می شود.    
                                                                                                                                                  
 شایان ذکر است، با تأیید کمیسیون پزشکی برای افراد دارای معلولیت کارت شناسایی صادر و به این وسیله یک بانک اطلاعاتی از این اشخاص در بهزیستی تشکیل می‌شود.

کد خبر 79239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد