شهریار| اهمیت نظارت بهداشتی در مراکز شبانه روزی توانبخشی

مسئول توانبخشی بهزیستی شهریا، اهمیت دادن به معلولین و سالمندان مقیم در مراکز، از منظر بررسی زیر ساختهای بهداشتی، ایمنی، محیط زیستی و اجتماعی مورد نیاز برای رفاه جامعه هدف را مهم و ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محبوبه پورعوض مسئول توانبخشی بهزیستی شهریار بیان داشت: کارشناسان ناظر مراکز غیردولتی بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان از ۳ مرکز نگهداری، توانبخشی و سالمندان بازدید کردند.

در راستای نظارت بر رعایت این مراکز در بهداشت محیط، تغذیه و مقابله با بیماریهای واگیردار و عفونی کارشناسان مراکز غیر دولتی بصورت سرزده در این مراکز حضور پیدا کرده و برای اطلاع از چگونگی و نحوه ارائه خدمات به افراد مقیم در این مراکز از بخشهای مختلف مراکز بازدید و  راهکارهای بهداشتی و تغذیه مناسب و لازم برای ارتقاء سطح سلامت این افراد را به مسئولین فنی مراکز ارائه دادند.
 
محبوبه پورعوض افزود: نظارت اثر بخش، همراه داشتن چک لیست تخصصی بازدید و آموزش تیم نظارتی از اصول مهم انجام بازدید است و بازدیدها باید با هدف گزاری انجام گیرد و پیگیری های بعد از بازدید به صورت مستمر تا رفع نواقص ادامه یابد.

وی در ادامه افزود: پرداختن به موضوع معلولین و سالمندان مقیم در مراکز، از منظر بررسی زیر ساختهای بهداشتی، ایمنی، محیط زیستی و اجتماعی مورد نیاز برای رفاه این دسته از عزیزان موضوع اساسی می باشد.

کد خبر 79234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد