سقز/  برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در شهر سنته

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با همکاری فرمانداری سقز، بخشداری امام، اداره بهزیستی سقز وکمپ ترک اعتیاد طلوع پاکی سقز در سالن اجتماعات بخشداری امام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان:  کارگاه مذکور که جهت دهیاران بخش امام برگزار شد به بررسی مسئله مهم اعتیاد و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن، علل و عوامل پیدایش  اعتیاد، راهکارهای پیشگیرانه، مصرف خودسرانه دارو، باورهای نادرست در مورد مواد اعتیاد آور، نقش خانواده ، شناخت انواع مواد مخدر و تاثیرات آن  بر جسم و روح  وروان انسانها، رابطه اعتیاد و طلاق و علائم مصرف مواد مخدر و محرک پرداخت.

بهزاد بایزیدی مدرس کارگاه  اظهار داشت: به هر اندازه والدین فرزندان خود را به حال خود رها کنند به همان نسبت در برابر جامعه آسیب پذیر خواهند شد. عدم نظارت خانواده بر فرزندان می تواند دلیل عمده شکل گیری اعتیاد باشد.

وی افزود: چون اعتیاد برای قشر خاصی از جامعه نیست همه مردم در برابر پیشگیری از اعتیاد مسئولیم. ایشان از تمام دهیاران خواست که برای  برگزاری جلسات آموزشی  پیشگیری از اعتیاد در محل روستاها برای خانواده ها تلاش کنند.

بایزیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر متاسفانه مصرف ماده مخدر گل در بین جوانان علی الخصوص دانش آموزام رو به افزایش است. در نتیجه می طلبد خانواده ها نسبت به وضعیت فرزندانشان هشیارتر باشند.

در این جلسه بخش اعظم دهیاران بخش امام  با خطرها و آسیبهای ناشی از مصرف مواد مخدر، آشنا شدند

کد خبر 78236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد