اهتمام جدی دولت در حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت/ خانواده‌های ۳ معلول به بالا صاحب خانه می‌شوند

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه تسریع در اجرای مصوبات مربوط به حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را مورد تاکید قرار داد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد ظرف یک ماه نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این مصوبات اقدام کنند.

در دولت سیزدهم اهتمامی جدی نسبت به حقوق معلولان صورت گرفته و با پیگیری جلسات، شاهد افزایش اعتبارات مرتبط با حقوق معلولان هستیم.

معیشت و اشتغال، مسکن و درمان سه مساله اصلی افراد دارای معلولیت

دولت با جدیت در تلاش است تا با استفاده حداکثری از بودجه‌های سالانه، بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و نهادهای غیردولتی، دغدغه معلولان را تا حد امکان در این بخش‌ها کاهش دهد.

وزارت کشور باید  موضوع مشکلات حمل و نقل دانش اموزان معلول را از طریق شهرداری‌ها با جدیت پیگیری و به سرعت مشکل حمل و نقل و ایاب و ذهاب این دانش آموزان را مرتفع کند.

معاون خود را نیز مکلف کرد عدم اجرای برخی مصوبات گذشته را به صورت مجدانه از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کرده و صورتجلسه و برنامه زمان‌بندی شده با این دستگاه‌ها به امضا برساند تا در اسرع وقت این مصوبات اجرایی شوند.

در ادامه این نشست مقرر شد دولت با کمک خیرین، نهادهای غیردولتی و کمک خود معلولین، نسبت به تامین مسکن خانواده‌های دارای ۳ فرد معلول به بالا اقدام کند و ظرف مدت ۲ سال این خانواده‌ها صاحب مسکن شوند.

کد خبر 78048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد