برگزاری کلاس‌های نقد و بررسی، راهکاری مهم برای ارتقای جشنواره تئاتر معلولین

حسین غلامی نویسنده و کارگردان نمایش «نگاتیو» از استان مازندران گفت: برگزاری کلاس‌های نقد و بررسی، راهکاری مناسب برای ارتقای جشنواره‌های تئاتر معلولین است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ حسین غلامی اظهار داشت: هنرمندان دارای معلولیت برای ارائه آثار هنری خود نباید به جشنواره‌ها بسنده کنند بلکه باید آثار هنری خود را به‌عناوین‌مختلف برای عموم و افراد عادی به نمایش گذاشته و حس رقابت را در خود تقویت کنند.
وی بابیان اینکه نمایش «نگاتیو» توسط گروه تئاتر نابینایان و کم‌بینایان مهر قائم به روی صحنه رفته است افزود: موضوع این نمایش حول محور تصمیماتی است که گاها توسط برخی از بزرگترها به دلیل عدم آگاهی، منفعت‌طلبی و بی‌تجربگی برای کوچک‌ترها گرفته می‌شود.
 غلامی اظهار داشت: در این نمایش سعی شده به مخاطب این پیام منتقل شود که این تصمیمات می‌تواند در خانواده و جامعه مخرب باشد.
وی افزود: در این نمایش ۶۰ دقیقه‌ای ۳ هنرمند دختر و ۴ هنرمند مرد نقش‌آفرینی می‌کنند.
کارگردان نمایش «نگاتیو» در خصوص موضوع این نمایش گفت: این نمایش داستان نوه‌هایی است که برای گرفتن جشن تولد پدربزرگشان به ویلای وی می‌روند، دراین‌بین ماجراهایی اتفاق می‌افتد...
غلامی که شانزدهمین جشنواره تئاتر خود را تجربه می‌کند افزود: برگزاری کلاس‌های نقد و بررسی، راهکاری مناسب برای ارتقای جشنواره‌های تئاتر معلولین است. هنرمندان دارای معلولیت برای ارائه آثار هنری خود نباید به جشنواره‌ها بسنده کنند بلکه باید آثار هنری خود را به‌عناوین‌مختلف برای عموم و افراد عادی به نمایش گذاشته و حس رقابت را در خود تقویت کنند.
نویسنده و کارگردان نمایش «نگاتیو» از استان مازندران خاطرنشان کرد: در کنار این جشنواره باید کلاس‌های نقد و بررسی برگزار گردد و آسیب‌ها بررسی شود تا باتجربه‌ی بیشتری وارد جشنواره‌های بعدی شویم.
وی گفت: گروه‌های نمایشی افراد دارای معلولیت نباید تنها به این جشنواره‌ها اکتفا کنند بلکه باید با ورود به عرصه‌ی رقابت با افراد عادی توانمندی‌های خود را به رخ بکشند.

کد خبر 74524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد