افزایش رقابت‌پذیری و تولید محتوا گامی برای تداوم جشنواره‌های تئاتر معلولان

جشنواره تئاتر معلولین تلاش دارد تا با افزایش رقابت، توانمندی هنرمندان دارای معلولیت را افزایش دهد و امیدواریم با افزایش تعداد گروه‌های نمایشی و تولید محتوا، رقابت‌پذیری را در این بخش افزایش داده و در تداوم کار جشنواره همراه و همگام باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ زهرا صدری کارگردان نمایش صحنه‌ای «گاو قنبر» از استان گیلان در مورد فعالیت خود و گروه نمایشی‌اش گفت: ۸ سال است که با بچه‌های سندروم دان، اوتیسم و بیماران مزمن شدید در حال تئاتر درمانی و نمایش خلاق به‌صورت تفکیک‌شده می‌باشم.

وی افزود: نمایش گاو قنبر تا حدود ۵۰ درصد حاصل تئاتر درمانی است که به طرح و ایده و نمایش رسیدیم.
کارگردان نمایش صحنه‌ای «گاو قنبر» از استان گیلان در مورد موضوع این نمایش گفت: این نمایش داستان فردی بنام قنبر است که قصد دارد برای تحصیل به شهر برود ولی قبل از عزیمت به شهر باید گاو خود را به امانت نزد یکی از اهالی روستا بگذارد که موفق به این کار نمی‌شود از این رو مجبور می‌شود به همراه گاوش به شهر بیاید و ادامه‌ی داستان...
صدری بابیان اینکه این نمایش با حضور ۱۰ نفر در بخش کودک و نوجوان به نمایش درآمده است افزود: معتقدم افراد دارای معلولیت نیازمند ترحم نیستند بلکه می‌خواهند با نشان دادن توانمندی‌های خود جایگاه حقیقی خود را در جامعه به دست بیاورند.
کارگردان نمایش صحنه‌ای «گاو قنبر» از استان گیلان یادآور شد: شیوه کار کردن با افراد دان، جسمی حرکتی، نابینا و... بسیار متفاوت است از این رو اعتقاد دارم در بخش‌های رقابتی باید آثار این افراد به‌صورت مجزا دیده و مورد داوری قرار گیرند.
صدری گفت: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور گروه‌های نمایشی بیشتری در جشنواره باشیم تا هنرمندان دارای معلولیت بتوانند توانمندی‌های خود را به جامعه نشان دهند.

کد خبر 74521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد