اجرای ‌نمایش «آوازه مرگ» و تأکید بر عمومی شدن اجرای تئاتر توانخواهان بهزیستی

ششمین جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت کاسپین به میزبانی استان مازندران باهدف شناسایی استعدادهای این قشر و تلاش برای معرفی هنرمندان این حوزه برگزار و سومین نمایش روز اول این جشنواره تحت عنوان «آوازه مرگ» از استان گیلان به معرض نمایش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ ابراهیم حسن‌زاده کارگردان تئاتر «آوازه مرگ» عمومی شدن (به روی صحنه رفتن) نمایش‌های توانخواهان در شهرهای مختلف کشور را مهم‌ترین خواسته‌ی هنرمندان دارای معلولیت عنوان کرد و افزود: تئاتر «آوازه مرگ» نمایشی است که آوازه مرگ را به نمایش گذاشته و این موضوع در جای‌جای این نمایش به‌وضوح دیده می‌شود.
وی افزود: ‌نمایش «آوازه مرگ» به ‌مسئله خبرهای نا امیدکننده، عقاید قدیمی، پوچ، تعصبات و خرافاتی پرداخته که می‌تواند فرد را به سمت تفکرات منفی هدایت کند، این نمایش سعی دارد با استفاده از ابزار هنر دوری جستن و پرهیز از این تفکرات منفی را به نمایش بگذارد.
کارگردان تئاتر «آوازه مرگ» یادآور شد: در این نمایش، شهری را می‌بینیم که از بی ملایمتی،  تفرقه، وقت نگذاشتن برای یکدیگر و ... به سمت مرگ حرکت کرده و قهرمان شادی به غم فرورفته و موسیقی را از خود محروم کرده است. در ادامه نشان داده می‌شود که همه‌ی این افکار و غم و اندوه یک خواب بوده و ما امید به آینده داریم و با امید می‌توانیم آینده‌ای روشن و زندگی شاد داشته باشیم در صورتی‌که تکه‌های همدلی و همکاری را به‌ درستی در کنار هم قرار دهیم.
 حسن‌زاده افزود: نمایش «آوازه مرگ» با حضور ۱۲ بازیگر توانخواه در ششمین جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت کاسپین به نمایش گذاشته شد.
 وی بابیان اینکه از سال ۱۳۸۰ در اکثر جشنواره‌هایی که به همت سازمان بهزیستی برگزار شده است شرکت کرده‌ام، اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌هایی از این‌ دست کار با ارزشی در این حوزه می‌باشد که به همت سازمان بهزیستی انجام می‌شود ولی نباید تنها به برگزاری جشنواره‌ها اکتفا نمود، بلکه باید در سراسر کشور این آثار به نمایش گذاشته شود تا همگان با توانمندی افراد توانخواه آشنا شوند.

کد خبر 74391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد