آغاز ششمین جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت کاسپین با نمایش تئاتر خیابانی «بوی خوش رز»

در اولین روز از برگزاری ششمین جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت کاسپین با استقبال مسئولان و داوران، نمایش تئاتر خیابانی «بوی خوش رز» به‌صورت اجرای خیابانی به معرض نمایش گذاشته شد.

ریحانه جباری از شهرستان گنبد استان گلستان به‌عنوان‌ کارگردان تئاتر خیابانی «بوی خوش رز» درباره موضوع این تئاتر گفت: این تئاتر در رابطه با عده‌ای افراد دارای معلولیت نابینایی است که برای روز جهانی عصای سفید دورهم جمع شده‌اند، دراین‌بین با آقایی که دارای معلولیت حرکتی و دارای ویلچر است دچار مشکل و دچار تنش می‌شوند و ادامه‌ی داستان...

وی بابیان اینکه در این نمایش ۲۰ دقیقه‌ای حدود ۱۲ نفر (۴ نفر از آقایان و ۸ نفر از بانوان دارای معلولیت) به ایفای نقش می‌پردازند افزود: بازیگران نمایش تئاتر خیابانی «بوی خوش رز» در این اثر نمایشی دغدغه‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.
جباری گفت: درواقع این نمایش خیابانی به بیان مشکلات و چالش‌های افراد دارای معلولیت می‌پردازد و به این مسئله توجه دارد که افراد دارای معلولیت در جامعه با محدودیت‌هایی مواجه هستند، ولی این محدودیت‌ها نمی‌تواند مانع پیشرفت و رسیدن آنان به هدف خود شود.
این کارگردان جوان استان گلستان بابیان اینکه اولین تجربه تئاتر کوتاه را در این نمایش داشته، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر تقویت روحیه و ایجاد انگیزه در افراد دارای معلولیت می‌تواند موجبات دیده شدن این افراد را فراهم کرده و بستری مناسب برای نشان دادن ظرفیت‌های بالای این قشر از جامعه باشد.
جباری گفت: ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین با حمایت همه‌جانبه مسئولان و داوران دغدغه مند برگزارشده است و هدف برگزارکنندگان این جشنواره دیده شدن هنرمندان دارای معلولیت است که هدف ارزشمند و مقدسی است.
وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با تداوم جشنواره‌هایی ازاین‌دست زمینه‌ی ایجاد انگیزه و امید به زندگی در جامعه‌ی دارای معلولیت بیش‌ازپیش افزایش یابد.

کد خبر 74386

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد