هنر ابزار ترقی و رشد جامعه است

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: عرصه هنر تبدیل اراده به عمل است و می‌توان با استفاده از ابزار هنر خودباوری و دیگر باوری را توسعه بخشید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین که با حضور ۵ استان به میزبانی مازندران در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر آغاز شد، اظهار کرد: ۱۰۶ اثر به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی و بازبینی آثار ارسالی، ۱۳ اثر در این دوره به‌ عنوان آثار برگزیده انتخاب گردید.
وی افزود: در هنر درمانی بخش هنرهای نمایشی را داریم که افراد دارای معلولیت در این بخش می‌توانند هنر نمایش و تئاتر را به نمایش گذاشته و توانمندی‌های خود را به جامعه عرضه کنند.
به گفته بریمانی، هنر ابزار ترقی و رشد جامعه است که می‌توان برای زندگی و تعالی جامعه از آن بهره برد و رابطه خوبی بین هنر و فرهنگ در جامعه وجود دارد و می‌توان برای توسعه فرهنگی جامعه از ابزار هنر استفاده کرد.
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: با استفاده از توانمندی هنرمندان در عرصه‌های تجسمی و نمایشی می‌توان برای اعتلای جامعه گام برداشت و برگ برنده‌ای در اختیار داشت تا ارتباط هنرمند و جامعه را توسعه بخشید.

وی افزود: هنر ابزار مهمی برای خودباوری افراد است و افرادی که دارای معلولیت هستند می‌توانند با حضور در رشته‌های مختلف هنری به خودباوری لازم‌ برسند.
دکتر بریمانی بیان داشت: خودباوری در فرد و همچنین باور خانواده و اجتماع از  افراد دارای معلولیت توسط هنر امکان پذیر می‌شود و عرصه هنر، اراده را تبدیل به عمل می‌کند.
وی افزود: با استفاده از هنر، فرد دارای معلولیت می‌تواند وارد جامعه شود بنابراین الحاق اجتماعی را می توان انجام داد و افراد را به توانمندی اقتصادی هم می توان رساند.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره در ارتقای اعتماد به‌ نفس و خودباوری نقش مؤثری دارد، خاطرنشان کرد: هنر نمایش در ایجاد ارتباطی هماهنگ، تأثیرگذار، متقابل و پویا در جهت توانمندسازی افراد دارای معلولیت و گسترش همکاری‌های مشترک و خلاق نقش مؤثری دارد.
ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین به میزبانی مازندران در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر با حضور استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، سمنان و خراسان شمالی با ۱۳ اثر (آواز مرگ، گاو مشت قنبر و گوله بهار از گیلان، اتل‌متل یه خرگوش، نقاشی ریزه از سمنان و برداشت آزاد، بوی خوش رز از گلستان، ازدواج مبارک و خانه شیشه‌ای از خراسان شمالی، خانه، نگاتیو، سفر خربزه‌ای، بیایید تا بگم رمپ چیه از مازندران) از ۳۰ بهمن آغاز و تا ۴ اسفند ماه در بابلسر ادامه دارد و هنرمندان در بخش‌های مختلف به اجرای نمایش و تئاتر خواهند پرداخت.

کد خبر 74382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد