مشوقهای بهزیستی در جهت اشتغال جامعه هدف

علیرضا وحیدزاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان به همراه رضا شجاع حیدری رئیس اداره حراست این اداره کل در سفر به شهرستان نرماشیر با حضور مسئولین شهرستان چند طرح و منزل مسکونی مددجویی را افتتاح کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان با سفر به شهرستان نرماشیر چند طرح بزرگ و کوچک را افتتاح نمود .

 در ابتدای این سفرکلنگ پروژه ساخت مرکز نگهداری کودکان تحت حمایت بهزیستی را (که زمین آن به مساحت ۲۰۰۰متر مربع توسط خیر به اداره بهزیستی اهداشده است.) با حضور علیرضا وحید زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان بر زمین خورد.

در ادامه، با حضورمدیرکل بهزیستی استان کرمان ، حمید طبسی نژاد فرماندار شهرستان نرماشیر ، خواجه نظامی رئیس اداره بهزیستی نرماشیرو همت نیا بخشدار بخش روداب و روسای ادارات بهزیستی شرق استان ضمن راه اندازی طرح اشتغال وبهره‌برداری از یک واحد مسکن مددجویی با استفاده از تسهیلات اعطایی و اعتبارات سازمان بهزیستی و یک  کلینیک مددکاری نیز مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان همچنین از محل پرورش کرم میلورم و نحوه پرورش آن بازدید کرد

علیرضا وحیدزاده در حاشیه بازدید ازین طرح ها گفت : با توجه به اینکه یکی از اولویتهای بهزیستی توانمند سازی جامعه هدف می باشد بهزیستی درسالهای اخیر گامهای بلندی ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش برداشته است تا از این طریق توانمندسازی پایدار را برای جامعه هدف ایجاد کند.

وی افزود :  طرح هایی که امروز مورد افتتاح وبازدید قرار گرفت را  می توان بعنوان گامی موثر و کم هزینه و پر بازده جهت اشتغالزایی جامعه هدف نام برد.

وحیدزاده  هدف از راه اندازی طرح های مذکور را ضمن خدمت رسانی به جامعه هدف،فراهم آوردن زمینه آماده سازی شغلی برای توانمند سازی و استقلال اقتصادی جامعه هدف عنوان کرد و افزود : بهزیستی برای اشتغال جامعه هدف خود مشوق های خوبی را در نظر گرفته است

وی اعطای وام قرض الحسنه با سود  4درصد به جامعه هدف را از جمله این مشوق ها نام برده و افزود : در همین راستا اگر کارفرمایی مددجویان بهزیستی را بکارگیری کند به ازای هر مددجو تا150 میلیون تومان وام با بازپرداخت درازمدت دریافت می‌کند و سقف بکارگیری مددجویان نیز ۴۰ نفر می‌باشد که این تسهیلات را به شش میلیارد تومان می‌رساند ، یادشده خاطر نشان کرد: سود وام کارفرمایی ۴ درصد است و بازپرداخت آن۷سال می‌باشد.

وحیدزاده همچنین در خصوص سایر مشوق‌های کارفرمایی گفت: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما از دیگر مشوق‌های کارفرمایی است.

وی توضیح داد: حق بیمه مددجویان مانند سایر بیمه‌شدگان قانون کار ۳۰ درصد حقوق است که ۷ درصد آن توسط کارگر و ۲۳ درصد توسط کارفرما تأمین می‌شود که در سیستم مشوق‌های بهزیستی، کل این ۲۳ درصد توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود : همچنین به منظور ارتقای کارآیی افراد دارای معلولیت که در نزد کارفرما اشتغال به کار دارد مبالغ بسیار خوبی را به عنوان جبران کارایی پرداخت می‌کنیم که ۳۰ تا ۵۰ درصد میزان دریافتی توانخواه را در برمی‌گیرد.

وی تأکید کرد: علاوه بر اینها حمایت‌های قانونی، معنوی و رایزنی‌های اداری نیز برای کارفرمایان و کارآفرینانی که مددجویان بهزیستی را بکار بگیرند انجام می‌دهیم که مجموعه‌ی این اقدامات و برنامه‌ها درجهت تشویق کارفرمایان برای اشتغال مددجویان است.

شایان ذکر است در ادامه این سفر مدیرکل بهزیستی به همراه فرماندار و هیئت همراه از مرکز نگهداری کودکان مشیز حضرت رسول(ص) بازدید کرده  و نشستی صمیمانه با کودکان داشتند و همچنین با یکی از توانخواهان قطع نخاع دیدار و از وی دلجویی کردند و در جهت رفع موانعی که در مسیر ارائه خدمت به ایشان وجود دارد با همکاری فرماندار قول مساعد دادند.

کد خبر 74351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد