ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت در مازندران برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ نشست خبری دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی استان مازندران با حضور حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت(کاسپین) و آیین رونمایی از پوستر جشنواره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران در نشست خبری با بیان اینکه ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت ( کاسپین) با شرکت پنج استان برگزار می شود گفت : هنر نمایش در ایجاد ارتباطی هماهنگ، تأثیرگذار، متقابل و پویا در جهت توانمندسازی افراد دارای معلولیت و گسترش همکاری های مشترک و  خلاق نقش موثری دارد.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره در ارتقای اعتماد به نفس و خودباوری نقش موثری دارد، افزود: هنر در الحاق اجتماعی افراد دارای معلولیت نقش بسزایی دارد بنابراین باید به این حوزه توجه شود.

دکتر بریمانی هنر را ابزاری برای ورود افراد دارای معلولیت به جامعه و ابزار توانمندسازی آنها دانست و ادامه داد: افراد دارای معلولیت توانمندی هایی دارند و همه ما باید در جهت شکوفایی این توانمندی ها تلاش کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران این رویداد را تخصصی برشمرد و گفت: افراد دارای معلولیت در تلاش هستند تا جایی را در عرصه هنر برای خود باز کنند و ما مفتخریم خادم این عزیزان هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۶ اثر به جشنواره ارسال شد، افزود:  از این تعداد ۱۳ اثر (آواز مرگ، گاو مشت قنبر و گوله بهار ازگیلان، اتل متل یه خرگوش، نقاشی ریزه ازسمنان و برداشت آزاد، بوی خوش رز از گلستان، ازدواج مبارک وخانه شیشه ای از خراسان شمالی، خانه ، نگاتیو، سفر خربزه ای، بیایید تا بگم رمپ چیه از مازندران) به مرحله پایانی راه یافتند و این آثار از ۳۰ بهمن تا 4 اسفندماه در بابلسر به رقابت می‌پردازند.

دکتر بریمانی با اعلام اینکه از مجموع آثار راه یافته چهار اثر مربوط به مازندران است، ادامه داد: از آثار راه یافته دو اثر به صورت خیابانی، شش اثر صحنه‌ای و پنج اثر در بخش کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان ضمن درخواست از اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی این جشنواره به شهروندان، گفت : امیدواریم در روزهای برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین شاهد حضور همه همشهریان و هم استانی های عزیز باشیم زیرا حضور شهروندان و تماشای هنر تئاتر افراد دارای معلولیت می تواند برای این عزیزان انرژی بخش  و موجب افزایش انگیزه شود و به بهزیستی در توانمندسازی آنان کمک کند و زمینه های فعالیت برای این هنرمندان عزیز بیش از پیش فراهم شود.

 حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و اشاد اسلامی مازندران نیز به نقش هنر در تأثیرگذاری جریان‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: تئاتر از تاثیرگذارترین هنرها به شمار می‌رود و باید در این حوزه برنامه ریزی صورت گیرد.

وی به میزبانی استان از جشنواره استانی و منطقه‌ای تئاتر اشاره کرد و افزود: مجتمع‌های فرهنگی استان در اختیار دست اندرکاران برگزاری این جشنواره قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران میزبانی استان از این جشنواره‌ را نوعی افتخار و ناشی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گوناگون استان برشمرد و بیان کرد: امیدواریم برپایی جشنواره‌ای منطقه‌ای تئاتر معلولان دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشد.

شایان ذکر است در پایان از تیزر و پوستر جشنواره در حضور اصحاب رسانه رو نمایی شد . 

کد خبر 74018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد