محور خلقت و انسانیت، حضرت فاطمه الزهرا(س) است

مراسم بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و گرامیداشت روز مادر و زن با حضور حجت الاسلام والمسلمین عالی مشاور استاندار مازندران ، دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران و کارکنان اداره کل بهزیستی استان در سالن اجتماعات شهید صبوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران؛ حجت الاسلام والمسلمین عالی، مشاور استاندار مازندران ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، میلاد معمار کبیر انقلاب اسلامی و روز مادر و زن، گفت: فاطمه الزهرا (س) جایگاه و منزلت ویژه ای در نزد خداوند دارد .

وی با بیان اینکه محور خلقت و انسانیت، حضرت فاطمه الزهرا(س) است، افزود: خداوند در قرآن می فرماید که جهان را برای فاطمه خلق کردیم بنابراین همه ما باید برای شناخت دخت پیغمبر اکرم(ص) تلاش کرده و او را الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی به توجه دین مبین اسلام به زنان و تحکیم خانواده اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) بر کمک به زنان در کارهای خانه و محبت به آنان تاکید فراوانی کردند به طوری که پیامبراکرم (ص) در جنگ بدر فرمودند که اگر مردی در کارهای منزل به همسرش کمک کند ثواب شهادت در جنگ بدر را دارد.

مشاور استاندار مازندران در ادامه اساس خلقت عالم را تربیت انسان دانست و گفت: امام خمینی (ره) فرمودند از دامن زن مرد به معراج می رسد که هدف از سخنان معمار کبیر انقلاب اسلامی زنان متدینی که  حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار داند می باشد.

وی با بیان اینکه خدا زمان خلقت انسان به خود تبریک گفته است، افزود: خلقت عالم با همه کهکشان و سیارات در 6 روز خلق شده ولی خلقت آدم به تنهایی 40 سال طول کشیده است و خداوند در قرآن می فرماید که من به انسان کرامت داده ام که این نشاندهنده جایگاه انسان در نزد خداوند می باشد.

حجت الاسلام عالی با تاکید براینکه باید تربیت ما فاطمی باشد، ادامه داد: تربیت فاطمی یعنی حضرت عباس(ع) که برای دفاع از ولایت در برابر کفر می جنگد و شهید می شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه سکان دار مدیریت بهزیستی استان بانو ای مومن و متخصص است گفت: کار در بهزیستی بسیار ارزشمند و دارای ثواب اخروی است . همگان با الگو قراردادن حضرت فاطمه الزهرا (س) بویژه بانوان شاغل در بهزیستی مازندران در عرصه کار و تلاش و خدمت رسانی به جامعه ی هدف و رسیدن به قله های رفیع انسانیت از هیچ کوششی دریغ نمی کنند که این باعث افتخار است . 

کد خبر 71869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد