در رسانه| تجلیل از ۵۰ معلول نخبه آذربایجان شرقی

امین نیوز: تراب محمدی اظهار داشت: همکاری و مشارکت بهزیستی، میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برای راه اندازی این نمایشگاه دایمی بسیار لازم و ضروری است که بای ایجاد هماهنگی می توان نسبت به تسریع در ساخت و ایجاد این نمایشگاه برای ارایه و فروش تولیدات فرهنگی و هنری معلولان اقدام کرد.

وی مناسب سازی فضای شهرها را یکی از دغدغه های مهم جامعه معلولان و مدیران استانی دانست و با تاکید بر اینکه در این رابطه تلاش هایی انجام شده اما کافی نیست، ادامه داد: در این زمینه نیز باید شهرداری ها نسبت به تکالیف و ماموریت های قانونی خود اقدام کنند.


وی انتصاب معلولان به رده های بالای مدیریتی در ادارات و سازمان های دولتی را از جمله اقدامات مدیریت ارشد آذربایحان شرقی اعلام و اضافه کرد: پیگیری های لازم در این خصوص انجام می شود و مدیران اجرایی باید در این زمینه اقدامات معمول را انجام دهند.


مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اعلام اینکه هم اکنون تعداد ۸۱ هزار و ۵۳ نفر معلول تحت پوشش این مجموعه هستند، این تعداد را معادل پنج درصد جامعه معلولان کشور بیان کرد. از مجموع افراد فوق تعداد ۵۱ هزار و ۱۱۳ نفر را مردان و ۲۹ هزار ۹۳۹ نفر را بانوان تشکیل می دهند که از این تعداد ۵۳ درصد دارای معلولیت های شدید و خیلی شدید هستند که تعداد ۲۳ هزار نفر در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند.


وی تعداد مراکز نگهداری از معلولان آذربایجان شرقی را ۸۸ مرکز اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۲۲ مرکز به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

کد خبر 70554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد