۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

در نشست مشترک مدیران بهزیستی استان فارس و بسیج سازندگی مطرح شد:

استفاده از ظرفیت گروه های جهادی فرصتی برای حمایت از خانواده های تحت پوشش بهزیستی
در نشست مشترک مدیران بهزیستی استان فارس و بسیج سازندگی مطرح شد:

دیدار و نشست مدیران بهزیستی فارس و بسیج سازندگی استان با رویکرد تعامل و همکاری این دو مجموعه در راستای بهبود وضعیت اقتصادی خانواده های تحت پوشش و مددجوی بهزیستی برگزار شد.

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی استان فارس در این دیدار ضمن معرفی خدمات و شرح فعالیت های تخصصی بهزیستی فارس گفت:بهزیستی فارس در حال حاضر بالغ بر ۳۳۵هزار پرونده مددجویی تحت پوشش دارد و در حوزه مسکن مددجویی و تامین جهیزیه  جهت مددجویان بهزیستی نیازمند همکاری و بهره مندی از ظرفیت گروه های جهادی است.
هوشیار با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده فی مابین سازمان بهزیستی کشور و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه کوثر گفت:بومی سازی این تفاهم نامه کمک شایانی به تامین مسکن خانوارهای نیازمند دارای ۲ عضو معلول در روستاهای استان خواهد کرد و در حال حاضر ۲۵۰ روستای محروم توسط معاونت مشارکت ها و مسکن بهزیستی فارس شناسایی شده است تا با هم افزایی بهزیستی و بسیج سازندگی استان فارس از مفاد این تفاهم نامه بهره مند گردند.

اسماعیل قزل سفلی نیز در این نشست بیان داشت:  بسیج سازندگی ۳ جامعه هدف را در کار مردم یاری و خدمت رسانی خود در اولویت قرار داده است که با محوریت گروه های جهادی به آنان خدمات رسانی میکند افراد و خانوار های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و معسرین که زیر مجموعه این دو نهاد نمی باشند همان ۳ جامعه هدف سازمان بسیج سازندگی هستند. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اینکه تفاهم نامه های متعددی نیز با این دونهاد صورت گرفته؛ افزود: شرایط خاص زندگی افراد مددجو بویژه معلولین و افرادی که نیازمند توانبخشی هستند باعث شده تا یکی از قشرهای مورد دغدغه مند بسیج سازندگی و گروه های جهادی باشد و یکی از رویکرد های مهم خدمت رسانی را حمایت از این خانواده ها می دانند.

وی با بیان اینکه همکاری های خوبی هم بین این دو نهاد بویژه در ساخت مسکن مددجویان شکل گرفته است، گفت: همواره دغدغه بر آن بوده که به افراد تحت حمایت بهزیستی خدمات ویژه تری ارائه شود اما همچنان با آن اهداف آرمانی فاصله داریم و نیاز به تلاش بیشتر و همکاری و هم افزایی بالاتری است.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر در خصوص این تعامل دو جانبه تعیین برنامه مدون و نیاز سنجی و مشخص کردن سهم مشارکت تاکید کرد و ادامه داد:   بر اساس ظرفیت های این دو نهاد میتوان کارهای خوبی برای مددجویان انجام داد در بحث تبصره ۱۶ و تسهیلات اشتغال زایی و کار آفرینی، راه اندازی پنل های خورشیدی، مشارکت های اجتماعی و کمک مومنانه، تامین جهیزیه، ساخت تکمیل و مرمت مسکن و ... ظرفیت های خوبی سازمان بسیج سازندگی دارد که می تواند در این راستا کمک کننده باشد.

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد در ۳ عرصه مسکن، اشتغال و امور اجتماعی تفاهم نامه های مشترکی انعقاد گردد.

کد خبر 70143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد