بیش از ۱۶ هزار مددجو دارای اختلالات گفتاری تحت پوشش بهزیستی استان خراسان رضوی

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۶ هزار نفر ازافراد دارای اختلالات گفتاری در استان خراسان رضوی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

حمیدرضا علیزاده رضایی در خصوص خدماتی که سازمان بهزیستی به افراد دارای اختلالات گفتاری ارائه می‌دهد، گفت:  بعد از اینکه در کمیسیون پزشکی نوع و شدت معلولیت مددجو مشخص گردید و تائید شد که مددجو با اختلال گفتاری مواجه است، برای او تشکیل پرونده داده می‌شود و می‌تواند ازخدمات توانپزشکی و الباقی خدمات بهزیستی بهره‌مند شود. افراد مبتلا به اختلال گفتاری لکنت زبان می‌توانند به هر مرکز خصوصی مراجعه کرده و از خدمات گفتار درمانی همان مرکز استفاده نمایند. بعد از اتمام جلسات گفتار درمانی، مدارک و مستندات درمانی را به مددکار تحویل ‌دهند و کمک هزینه‌ای را که براساس دستورالعمل‌های مالی تعیین شده از بهزیستی دریافت ‌نمایند.  

وی افزود: بیش از ۱۶ هزار نفر ازافراد دارای اختلالات گفتاری در استان خراسان رضوی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند. ممکن است نوع معلولیت مددجو ترکیبی باشد مثلا مشکل ذهنی یا جسمی نیز در کنار اختلالات گفتاری داشته باشد که در این حالت از خدمات تخصصی دیگری نیز بهره‌مند خواهد شد. لازم بذکر است که هر مددجو تحت پوشش بهزیستی علاوه بر دریافت خدمات توانپزشکی و خدمات تخصصی می‌تواند به نحوی از خدمات دیگر سازمان بهزیستی مانند دریافت مستمری، وام اشتغال، کمک هزینه تحصیلی و... بهره‌مند شود.

کد خبر 67265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد