بدنبال شهر بدون مانع هستیم

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان مدیر کل بهزیستی در نشست خبری با اصحاب رسانه به سوالات آنها در حوزه های مختلف پاسخ داد

علیر ضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در نشست صمیمانه خود با جمعی از خبرنگاران واصحاب رسانه با اشاره به اهمیت استفاده از توان وظرفیتهای همه اقشار جامعه در مسائل متعدد اجتماعی وهمچنین فراهم کردن زمینه حضور پر رنگ افراد دارای محدودیت ومعلولیت به منظور استفاده آنان از امکانات اجتماعی موجود در خصوص بحث مناسب سازی واقدامات انجام شده در این حوزه با اشاره به وجود ۳۰۷ هزار سالمند در استان کرمان و لزوم مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای تردد و حضور اقشار مختلف از جمله سالمندان، گفت: در مناسب‌سازی شهری، جمعیت سالمندان و افراد دارای معلولیت و زنان باردار که ۲۵ درصد جامعه را شامل می‌شوند، مورد توجه قرار می‌گیرند. این افراد نیاز به محیط‌هایی دارند تا بتوانند در آن با آرامش تردد کنند و در همین راستا باید فضاهای شهری و اماکن عمومی در جهت استفاده این اقشار مناسب سازی گردد.

وی افزود : اکنون در بحث ساختمانها و اماکن جدیدالتاسیس مشکلی نداریم چرا که براساس مصوبات موجود حتما باید مناسب سازی شده باشند تا پایان کار و مجوز و... برایشان صادر شود ولی در مورد اماکن قدیمی هنوز ایرادات و اشکالاتی وجود دارد..

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ادامه از فعالیت شورای مناسب‌سازی به ریاست استاندار کرمان و تشکیل جلسات فصلی آن سخن به میان آورد و عنوان داشت : وضعیت مناسب‌سازی در استان نسبت به گذشته بهتر است و ما دنبال شهر های بدون مانع هستیم تا الگو شوند و بر همین اساس پنج شهراستان  بعنوان پایلوت مناسب‌سازی در نظرگرفته شده اند.

وی با بیان اینکه به موضوع مناسب سازی بایستی از دو بعد ساخت و سازهای جدید، و سازه های از قبل احداث شده  پرداخت افزود: رویکرد کلی مدیریت استان دیده شدن موضوع مناسب‌سازی در تمام شهرستان‌ها می باشد.

وحیدزاده  با بیان اینکه در کرمان حد فاصل میدان آزادی تا مشتاق بعنوان خیابان پایلوت مناسب سازی در دبیرخانه شورا انتخاب شده است افزود: مناسب سازی و سالمندی دو موضوعی هستند که بایستی آنقدر جا بیفتند تابصورت خودجوش مورد توجه قرار گیرند.

وی در بخش پایانی سخنان به جمعیت ۲۶۰ هزارنفری ناشنوا در استان کرمان اشاره  کرده وافزود :  ۸ هزار و ۱۲۰ نفر از این عزیزان تحت پوشش بهزیستی بوده و خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان اذعان داشت : در بحث تحصیل ،مهارت آموزی واشتغال جامعه هدف خدمات موثری توسط بهزیستی ارائه می شده و مشوقهای خوبی را برای افراد دارای معلولیت و کارفرمایان در نظر گرفته ایم

بدنبال شهر بدون مانع هستیمبدنبال شهر بدون مانع هستیم

image-20221008131646-4.jpeg

بدنبال شهر بدون مانع هستیم

کد خبر 66509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد