در رسانه |دیر | ۴۰ بیمار نخاعی از خدمات بهزیستی دیر بهره مند هستند

رئیس بهزیستی شهرستان دیر گفت: ۲ هزار پرونده مددجویی در بهزیستی این شهرستان وجود دارد که از این شمار ۴۰ بیمار ضایعه نخایی تحت پوشش بهزیستی شهرستان هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر محمد کرمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پرونده های مددجویان بهزیستی این شهرستان شامل یکهزار و ۷۹ پرونده توانبخشی‌، ۵۰۰ پرونده امور اجتماعی (زنان بی سرپرست ایتام و ...) و ۳۶۰ پرونده بهبود یافتگان می باشد.

وی در خصوص خدمات بهزیستی شهرستان دیّر اضافه کرد: خدماتی مانند هزینه دانشجویی و دانش آموزی ، درمان ، ایاب و ذهاب، مناسب سازی وسیله نقلیه و محیط زندگی ، کمک به بیماری های متابولیک ، تامین وسایل مورد نیاز مانند ویلچر ، عصا ، واکر و دیگر وسایل به توانخواهان و معلولین ارائه  می شود.

 رئیس بهزیستی شهرستان دیّر ادامه داد: یکی از افتخارات سازمان بهزیستی غربالگری بینایی است و  باعث شده معلولیت های ناشی از چشم کمتر شود که سالیانه حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر شناسایی و جهت درمان معرفی می شود.

این مسئول عنوان کرد: مشاوره به افراد نیازمند و خانواده های در معرض طلاق ، آموزش های پیش از ازدواج و پیشگیری از اعتیاد از جمله خدمات دیگر بهزیستی است.

 وی گفت : در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری جهت افزایش و حمایت از جوانی جمعیت کسانی که دارای فرزند ۳ قلو هستند مستمری ماهانه پرداخت می شود و خانواده های دارای ۲ قلو از دهک ۱ تا ۷ تا سن مدرسه تحت پوشش قرار می دهیم.

کرمی عنوان داشت: با راه اندازی خط ۱۲۳ از سال ۹۷ در شهرستان تاکنون خدمات شایانی بویژه در بحث کودک آزاری ، همسرآزاری ، سالمندآزاری ، زنان آسیب دیده اجتماعی و سایر موارد ارائه می شود. 

محمد کرمی گفت: خوشبختانه در شهرستان دیّر  طلاق هایی که از طریق دادگستری به ما مراجعه می کنند  ۲۵ درصد منجر به سازش می شود و از یکسال گذشته سامانه ای شده است و از همه افراد معتمد در خانواده ها درخواست داریم در بحث آسیب های اجتماعی بویژه طلاق ورود کرده که وارد سیستم اداری نشود و در خانواده ها مشکل حل شود.

 کرمی عنوان کرد: شهرستان دیّر بنیه مذهبی بسیار قوی دارد و ما سعی می کنیم آسیب هایی که در شهرستان است در اسرع وقت رسیدگی کنیم و در زمینه کودکان کار جلسات خوبی در کمیته آسیب ها با همکاری فرماندار برگزار شده است.

کد خبر 62400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد