اطلس بروز و شیوع معلولیت ها و آسیب های اجتماعی استان رونمایی می شود

مدیرکل بهزیستی قم از رونمایی اطلس بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت های استان خبرداد.

اطلس بروز و شیوع معلولیت ها و آسیب های اجتماعی استان رونمایی می شود

مبسوط | مدیرکل بهزیستی استان قم از افزایش 2 براری بودجه دولتی این اداره کل در سال جاری خبر داد و گفت:اطلس جامع بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی قم مراحل نهایی تدوین خود را طی می‌کند.

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط،مهدی پهلوانی ستوده پیش از ظهر امروز(یکشنبه 26 تیر 1401) در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قم که به مناسبت هفته بهزیستی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد از پرداخت مستمری به ۱۰ هزار مددجو خبر داد و اظهار داشت: مبلغ این مستمری‌ها برای خانواده یک نفر ۴۲۰ هزار تومان است و تا سقف یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای خانوارهای چهار و پنج نفره افزایش می‌یابد.
مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه سازمان بهزیستی علاوه بر معلولین به زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان، ایتام و آسیب دیدگان از مسائل اجتماعی خدمات ارائه می‌کند، گفت: تجهیزات توانبخشی مهمترین کمکی است که به مددجویان ارائه می‌شود و نیاز آن‌ها در خصوص صندلی چرخدار، سمعک و پروتز به صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پهلوانی از افزایش 2 براری بودجه دولتی این اداره کل در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: سازمان بهزیستی دیده‌ان آسیب‌های اجتماعی است و هرگونه تقویت این سازمان برای صیانت از سلامت اجتماعی به کار گرفته می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به غربالگری 100 درصدی نوزدان تازه متولد شده استان قم خبر داد و تصریح داشت: اطلس جامع بروز و شیوع آسیب‌های ژنتیکی قم مراحل نهایی تدوین خود را طی می‌کند.
به گفته پهلوانی تمامی شهروندان می‌توانند با مراکز مشاوره بهزیستی به شماره ۱۴۸۰ ارتباط داشته باشند و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.
مدیرکل بهزیستی استان قم همچنین به فعالیت ۱۳ کمپ درمان سوء مصرف مواد مخدر در سطح استان قم اشاره کرد و گفت: دو کمپ اجباری ترک سوء مصرف مواد هم در سطح استان فعال است که معتادان متجاهر در آن نگهداری می‌شوند.


* نتیجه بخش بودن 40 درصدی درمان اجباری اعتیاد | 3 هزار معتاد درمان و به زندگی پاک عادی بازگشتند
گفتنی است، معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم نیزدر این نشست با اشاره به پایین بودن سن آغاز اعتیاد در قم نسبت به دیگر استان‌های کشور، گفت: میانگین نرخ شروع اعتیاد در کشور ۱۱ درصد و در استان قم ۸ درصد است که نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد.
محمد علی مرادی در ادامه سخنانش از درمان موفق ۳ هزار معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد قم در یکسال گذشته خبر داد و گفت:اولویت برای ترک اعتیاد افرادی است که خودشان تمایل به ترک دارند چرا که بازگشت مجدد این افراد به استفاده از مواد مخدر به مراتب کمتر از افرادی است که مجبور به ترک می‌شوند.
وی افزود: حدود ۴۰ درصد از معتادانی که در کمپ‌های اجباری ترک اعتیاد حضور دارند تا یک سال پس از درمان بازگشت مجدد به مواد مخدر نخواهند داشت، اما در ادامه امکان لرزش برای آن‌ها به سبب وجود آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی وجود دارد.
خاطزنشان می‌شود؛ افرادی که تمایل دارند در رفع نیاز معلولین و نیازمندان اداره کل بهزیستی مشارکت داشته باشند می‌توانند وجوه نقدی خود را از طریق کد دستوری #۹۰۹۰*۷۲۴* ویا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۶۱۸۲۵۸۸ اهدا کنند.

کد خبر 61445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد