آیین بهره برداری از برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) و مشارکت اجتماعی بانوان در دومین روز از هفته بهزیستی

حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان اردبیل و هیأت همراه در دومین روز از هفته بهزیستی با حضور در برنامه‌های قابل افتتاح در هفته بزرگداشت بهزیستی از آغاز فعالیت برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران و بانوان در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اردبیل، برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) و مشارکت اجتماعی بانوان با حضور مدیر کل بهزیستی استان و هیات همراه، فرماندار شهرستان و برخی از مسولین دستگاههای اجرایی در شهرستان مشگین شهر شروع به کار نمود.

گفتنی است تعداد ۱۴۶ گروه همزمان در سطح استان از امروز فعالیت خود را در زمینه مشارکت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آغاز کرد.

حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به شعار هفته بهزیستی امسال مبنی بر شروعی دوباره برای بهتر زیستن و قرار گرفتن در هفته گرامیداشت بهزیستی بر تعامل، هم افزایی، بالابردن روحیه مشارکت اجتماعی، تقویت همدلی خانواده بزرگ بهزیستی در تمامی عرصه‌های مختلف اجتماعی تاکید کرد.

مدیر کل بهزیستی استان بر همکاری صمیمانه دستگاههای اجرایی استان در اجرای برنامه‌های مجموعه بهزیستی تاکید کرد و گفت: امیدواریم  جامعه ای ما بدور از هرگونه آسیب های اجتماعی بوده باشد و خانواده ها،   فرزندانی سالم و موفق تربیت و تحویل جامعه نمایند.

وی در رابطه با برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان، با بیان اینکه آشنایی ملموس و عینی نوجوانان از مسائل و مشکلات فرا روی خود می تواند زمینه ساز بهبود شرایط اجتماعی باشد گفت: یکی از بهترین روش‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها با مشارکت جمعی، فعالیت گروهی و آموزش به همنوع است و طرح مشارکت اجتماعی در همین راستا طراحی و اجرا می‌شود.

رضایی با اظهار این مطلب که امروز با توجه به صنعتی شدن جامعه و تغییر سبک و شیوه های زندگی شاهد انزوا طلبی و مغفول ماندن دانش خانواده هستیم گفت: بهتر است تمامی مسئولین، دستگاهها و خود افراد جامعه برای دستیابی به جامعه ای سالم و بدور از هرگونه مشکلات و نارسایی ها تلاش نمایند.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود اظهارداشت: در حقیقت مشارکت اجتماعی مانا در صدد پر کردن خلا های عاطفی، روحی، عاطفی و... و. می باشد که از طریق نوجوانان با شناسایی آسیب های محلات مورد نظر، راهکارهای بهبود شرایط نیز ارائه می شود.

 وی ادامه داد: دستگاه ها ونهادهای دولتی به تنهایی قادر به رفع تمامی مشکلات نیستند بنابراین تنها راه چاره استفاده از ظرفیتها و پتانسیل افراد جامعه، افراد محلی، سازمانهای مردم نهاد و افرادی که در مشارکت های اجتماعی حضوری فعال دارند می باشد.

رضایی خاطر نشان شد: بایستی مسئولیت های اجتماعی به نوجوانان آموزش داده شود و این فرهنگ در سطح جامعه نهادینه و عمومیت یابد بنابراین همه متولیان امر نسبت به این قبیل از مسائل اجتماعی مسئولیتی دوچندان و مضاعف خواهند داشت.

در ادامه دکتر بیگدلو فرماندار شهرستان مشگین شهر ضمن تبریک هفته بهزیستی و لزوم ارج نهادن به تلاشهای تمامی دست اندرکاران مجموعه بهزیستی گفت: حقیقتا کار در سازمان بهزیستی به مراتب سخت و دلچسب است چون که خدمت به افراد ضعیف و ناتوان و رسیدگی به نیازهای آنان از عهده مردم عادی خارج است و همکاران بهزیستی قطعا پذیرفته شدگان آزمون سخت الهی هستند و خیر دنیا و آخرت را بهره خواهند برد.

وی از دستگاههای اجرایی شهرستان خواست با تمام توان سازمان بهزیستی را یاری کنند تا این افراد کمترین دغدغه زندگی اجتماعی را احساس کنند.

کد خبر 61364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد