دیدار مدیر موسسه محکم شعبه قم با مدیر کل بهزیستی

در دیدار مدیر موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی با مدیر کل بهزیستی بر حمایت این موسسه از اقشار تحت پوشش بهزیستی تاکید شد.

دکتر محمد احسن مدیر موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی در دیدار با مدیر کل بهزیستی با اشاره به فعالیت کشوری این موسسه در حمایت از بیماریهای کودکان افزود : ناهنجاری های مادرزادی در اثر اختلال در روند سیر تکاملی رشد برخی از اعضای بدن، در دوران جنینی ایجاد می شود ، این  موضوع طیف وسیعی از بیماری های کودکان را تشکیل می دهد و تعداد زیادی از این نوزادان بیمار، از خانواده های محروم و نیازمند هستند و یکی از این موسسات حامی ، موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی با نام اختصاری محکم است که با بیمارستان حضرت فاطمه معصومه(س) به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی قم تفاهمنامه همکاری داریم تا در صورت مشاهده این نوع کودکان در بیمارستان، به موسسه خیریه معرفی شوند تا ادامه روند درمانی آنها انجام شود.


دکتر مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های خیرین حوزه سلامت گفت: موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی اقدامات ارزشمندی را در کشور انجام می دهد و ما نیز دست یاری این موسسه را به گرمی می فشاریم .

مدیر کل بهزیستی قم با اشاره به طرح رصد بروز معلولیتهای شایع در استان و اقدامات این اداره کل در زمینه پیشگیری از بروز معلولیتها از آمادگی بهزیستی استان جهت شناسایی کودکان معلول و دارای بیماریهای مادرزادی و معرفی به موسسه محکم خبر داد .


لازم به ذکر است بیماریهای مادرزادی مورد حمایت موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی عبارتند از : بیماریهای مربوط به دستگاه‌های گوارشی ، قلبی ، ارتوپدی ، کلیه و مجاری ادراری ، جراحی اعصاب ، غدد درون ریز  ، دستگاه تناسلی  و چشم


 

کد خبر 60721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد