بازدید مدیرکل بهزیستی از دفتر خبرگزاری فارس قم

مدیرکل بهزیستی استان قم در بازدید از دفتر استانی خبرگزاری فارس، به تشریح اهم فعالیت‌های این اداره‌کل در یک سال اخیر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس مهدی پهلوانی مدیرکل بهزیستی قم امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس قم، ضمن تشریح فعالیت‌های این اداره‌کل در خدمت‌رسانی اجتماعی با اهدای لوح تقدیر از پوشش رسانه‌ای خبرگزاری فارس تقدیر کرد.

پهلوانی با اشاره به پایه‌گذاری سازمان بهزیستی در 25 تیر 1359 توسط شهیدان فیاض‌بخش و بهشتی گفت: این مجموعه با افتخار عهده‌دار انواع خدمات اجتماعی از جمله پیشگیری و درمان معلولیت، خدمات حمایتی، درمان و نگهداری نیازمندان به توانبخشی در سطوح و اقشار مختلف است.

وی گفت: هم اکنون در استان قم در طرح‌های مختلفی که روش اجرای آن‌ها با هم متفاوت است بین 2 تا 3 هزار نفر را نگهداری می‌کنیم و برای کنترل و کاهش آمار نیازمندان در آینده، طرح‌های رصدی مانند رصد ژن‌های معیوب و معلول و رصد میزان شیوع معلولیت در استان را در دست اجرا داریم.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به گستردگی خدمات مراکز مشاوره‌ گفت: طرح غربالگری شنوایی برای همه نوزادان و غربالگری بینایی برای همه کودکان 3 تا 5 سال انجام می‌شود تا از معلولیت آن‌ها در سنین بالاتر جلوگیری شود و در اجرای این طرح‌ها سالیانه حدود 40 نوزاد برای کاشت حلزون شنوایی و درمان معرفی می‌شوند.

پهلوانی گفت: در سال گذشته بیش از 30 هزار تماس با خط مشاوره 1480 داشتیم و به واسطه شرایط کرونایی و نیاز مردم سعی کردیم ساعت کاری آن را به 12 ساعت در روز افزایش دهیم.

وی افزود: با عنایت دولت سیزدهم خیلی از بدهی‌هایی که در حوزه امکانات و تجهیزات داشتیم را پرداخت کردیم و در حوزه افزایش متقاضیان مستمری نیز خوشبختانه پس از سفر هیئت دولت به قم توانستیم 3 هزار نفر به این آمار اضافه کنیم.

مدیرکل بهزیستی قم خدمات دیگری همچون کمک به خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش، حمایت برای خوداشتغالی، نظارت و حمایت از موسسات خیریه و مردمی و همچنین ارزشیابی آنان، خدمت در بحث فرزندخواندگی و کودکان کار وخیابان را از دیگر عرصه‌های گسترده فعالیت این سازمان ذکر کرد.

کد خبر 60656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد