جهاد تبیین، محوریت روابط عمومی‌های بهزیستی در سراسر کشور باشد

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل سازمان بهزیستی در افتتاحیه همایش مسئولان روابط عمومی‌های بهزیستی سراسر کشور از افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: مدیران روابط عمومی استانی به عنوان دبیر بزرگداشت هفته بهزیستی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، همایش مسئولان روابط عمومی‌های بهزیستی سراسر کشور با حضور «مسعود فیروزی» مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی، «احسان جعفری» مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور ضمن گرامیداشت ایام دحوالارض با اشاره به مهمترین رویداد پیشرو «بزرگداشت هفته بهزیستی» بر سرلوحه قرار دادن جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: محور اصلی این همایش، بررسی وجوه مختلف جهاد تبیین در حوزه روابط عمومی‌های بهزیستی سراسر کشور است تا بتوانیم سهم خود را در این رهنمود رهبری اجرایی کنیم.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر ما در این جهاد مشارکت نکنیم و در زمینه خدمات نظام و حاکمیت که به بهزیستی وگذار شده است، آشکارسازی و تعریف مناسب نداشته باشیم دشمنان به نوع دیگری تعریف و تحلیل می‌کنند تا خدمات و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند.

جعفری در ادامه از افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از مصادیق «تبیین» بازخوانی رسالت بهزیستی بود که با تبیین وظایف و فعالیت‌های بهزیستی برای مقامات مسئول در دولت و مجلس محقق شد.

وی درخصوص بزرگداشت هفته بهزیستی، عنوان کرد: در این رویداد مهم مدیران روابط عمومی استانی به عنوان دبیر بزرگداشت هفته بهزیستی معرفی شدند و در آینده‌ای نزدیک بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط ابلاغ می‌شود تا بتوانیم با هماهنگی و هم‌افزایی این بزرگداشت را باشکوه برگزار کنیم.

جعفری با تأکید بر ساختار تشکیلاتی مدون و مجهز برای روابط عمومی‌ها، تصریح کرد: امسال سرفصل بودجه‌ای خاص برای روابط عمومی‌ها درنظر گرفته که نویددهنده ارتقاء بکارگیری نیروی انسانی و بهره‌مندی از تجهیزات خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور بر ضرورت یادگیری مدیران روابط عمومی با شیوه‌های نوین ارتباطی، روش‌های مدرن ارتباطات دیجیتالی، مسائل روز جامعه و نرم‌افزارهای ارتباطی تاکید کرد و گفت: علاوه بر این، مسئولان روابط عمومی باید به محتوای تخصصی حوزه‌های مختلف بهزیستی نیز آگاهی داشته و اگر موضوعی از سوی مخاطبان، اصحاب جراید یا مقامات اجرایی استان نسبت به موضوعات تخصصی در بهزیستی مطرح می‌شود، قادر به پاسخگویی باشد.

وی از ارتباط مستمر روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها به عنوان یک اصل اولویت‌دار یاد کرد و گفت: باید به صورت هفتگی و ماهانه با مدیران رسانه‌ها در سطح استان و شهرستان درخصوص وظایف و فعالیت‌های بهزیستی دیدار و گفتگو کرد.

جعفری ضمن اشاره به سرفصل‌های وظایف و فعالیت‌های گسترده بهزیستی، گفت: سازمان‌های مختلفی در بخشی از خدمات سازمان بهزیستی کشور مسئولیت دارند نظیر اجرای قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر ماده ۱۶، قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و ... لذا مسئولان روابط عمومی با رعایت اخلاق از متولیان مطالبه‌گری کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور در پایان بر استفاده از ظرفیت بین‌الملل در روابط عمومی استان‌ها تاکید کرد و یادآور شد: این بستر در ستاد مرکزی همچون تعامل با صندوق حمایت از جمعیت، صندوق کودکان سازمان ملل متحد و ... فراهم شده است.

کد خبر 59334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد