شهرضا | ترک اعتیاد بدون توانمندسازی و اشتغال، موجب بازگشت بهبودیافتگان  به اعتیاد است

توانمندسازی بهبود یافتگان از اعتیاد و اشتغالزایی برای آنان نقش مهمی در اثربخشی برنامه های پیشگیری و مقابله با اعتیاد به مواد مخدر دارد و مانع از بازگشت بهبودیافتگان به اعتیاد می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان شهرضا، اولین کمیته فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر در سال 1401 با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فرمانداری نمایندگان ادارات مربوطه و ریاست بنیاد برکت، قرض الحسنه رسالت، و صندوق کارآفرینی امید، ریاست و کارشناسان پیشگیری و اشتغال بهزیستی برگزار شد. رئیس بهزیستی گفت: تأثیر اعتیاد در ظهور سایر آسیب‌های اجتماعی نمود عینی دارد که طلاق، بزه‌های اجتماعی، فقر و ناهنجاری‌های رفتاری و اجتماعی را در پی دارد.  وظیفه ماست تا به معتادان و بویژه معتادان متجاهر کمک کرد تا سلامتشان را بازیابند و دوباره به جامعه و زندگی خود بازگردند و برای پیشگیری از بازگشت دوباره آنان به اعتیاد باید زمینه توانمندسازی و اشتغال آنان را فراهم کرد.

وی ادامه داد: نداشتن شغل یکی از مهم ترین مشکلات بهبود یافتگان از اعتیاد است و عامل مهمی در بازگشت آنان به اعتیاد به شمار می‌رود. اگر بتوان برای معتادان بهبودیافتگان از اعتیاد با توجه به مهارت‌های شغلی آنان، کار و شغل ایجاد کرد نه تنها از بازگشت آنها به سوی اعتیاد پیشگیری می‌شود بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت آنان به کانون گرم خانواده و جامعه فراهم می‌گردد.

سید علی موسوی افزود: ساماندهی معتادان و به خصوص معتادان متجاهر فقط به انتقال آنها به کمپ‌های ترک اعتیاد خلاصه نمی‌شود، ترک اعتیاد بدون توانمندسازی و اشتغال، موجب بازگشت دوباره آنان به اعتیاد است  .

انصاریپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وی بر ضرورت همراهی تمامی مدیران عضو شورا و آحاد مختلف جامعه در حمایت از معتادان بهبود یافته و ایجاد اشتغال آن‌ها تاکید کرد و ادامه داد: باید صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته را جدی بگیریم تا از بازگشت این افراد به چرخه اعتیاد پیشگیری شود.

در ادامه این جلسه روسا و نمایندگان بنیاد برکت، قرض الحسنه رسالت و صندوق کارآفرینی امید آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری جهت ارایه وام های اشتغال با بهره کم اعلام نمودند.

درپایان نمایندگان مراکز ترک اعتیاد شهرستان نیز از مشکلات و درخواست های خود در جهت بهبود شرایط و اثربخشی بیشتر فعالیت های خود را بیان نمودند.

کد خبر 55215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد