هماهنگی بهزیستی و اداره کل بیمه سلامت استان قم جهت بیمه رایگان مددجویان

طی جلسه ای با حضور مدیران کل بهزیستی و بیمه سلامت فرایند تسریع در انجام بیمه رایگان مددجویان بررسی شد .

در این جلسه که  با حضور  دکتر فخار یان مدیر کل سلامت و در دفتر مدیر کل بهزیستی قم برگزار شد  در خصوص بیمه کلیه مددجویان تحت پوشش سازمان که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و همچنین کمک هایی که بیمه سلامت در زمینه  خدمات ویزیت در منزل و وسایل کمک توانبخشی  و خدمات درمانی مددجویان  خصوصا بیمه هزینه های درمان  ناباروری و ... بحث و تبادل نظر شد .

براساس بند "د" تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند. طبق این مصوبه مجلس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ظرف مدت دو هفته بعد از ابلاغ این قانون، کد ملی افراد فاقد بیمه پایه از سه دهک پایین درآمدی را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد و این سازمان مکلف است ظرف مدت یک هفته این اشخاص را بدون نیاز به ثبت نام با حضور آن‌ها تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد. همچنین این سازمان مکلف است سایر افراد متقاضی را در صورت تایید براساس آزمون وسع با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد.

افراد فاقد بیمه پایه، برای برقراری پوشش بیمه پایه سلامت می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir و یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد، نسبت به بیمه کردن خود و خانواده شان اقدام کنند.

کد خبر 55075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد