خدمات رسانی به سالمندان مناسب است با نیت قرب الی الله و بصورت گمنام صورت پذیرد

نشست دو هفتگی هیئت اندیشه ورز بنیاد فرزانگان استان قم به ریاست حضرت آیت الله آشتیانی(دامت برکاته) در محل دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار گردید.

در ابتدای جلسه جناب آقای بایرامی مدیر عامل بنیاد فرزانگان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‏ها و خدمات ارائه شده به قشر معمرین در استان قم از همراهی‏های مجموعه های حوزوی علی الخصوص مدیریت محترم حوزه های علمیه حضرت آیت الله اعرافی(دامت توفیقاته) و ریاست محترم جامعه مدرسین حضرت آیت الله بوشهری(دامت برکاته) و همچنین همراهی و راهنمایی‏های حضرت آیت الله آشتیانی(دامت برکاته) که گره گشای مسائل فرزانگان استان هستند تقدیر و تشکر نمودند.
در ادامه جلسه جناب آقای جعفریان،رئیس هیئت مدیره بنیاد فرزانگان استان قم ضمن تأکید بر استمرار خدمات رسانی متناسب به جامعه هدف،بر فرهنگ سازی تکریم سالمندان در رسانه ها و سطح جامعه تأکید نموده و خواستار همراهی دستگاه های اجرایی در این رابطه ‏شدند.
جناب آقای دکتر کریمی اصل، کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی استان قم در ادامه جلسه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده در بنیاد فرزانگان استان قم، بر لزوم حفظ رویه کنونی فعالیت های بنیاد در راستای برنامه عملیاتی از پیش تدوین شده در بنیاد، تأکید نمودند و رسیدن به اهداف تعریف شده در سند ملی سالمندان و تبدیل شدند شهر قم بعنوان شهر دوستدار سالمند بعنوان الگو در سطح کشور را خواهان شدند.
در ادامه جلسه حضرت آیت الله آشتیانی(دامت برکاته) ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در بنیاد فرزانگان استان قم،ارائه خدمات و فرهنگ سازی در زمینه تکریم سالمندان را جزو امورات مهم و بلکه واجب در جامعه اسلامی خواندند و فرمودند:« در راستای خدمات رسانی به سالمندان حفظ آبروی مؤمن افضل تر از هر چیزی است،لذا در این مسیر شایسته است دقت بیشتری شود تا سالمند آزرده خاطر نگردد». ایشان ضمن حمایت از فعالیت های انجام شده فرمودند:« خدمات رسانی به سالمندان مناسب است با نیت قرب الی الله و بصورت گمنام صورت پذیرد تا اجر مضاعف در پیشگاه الهی شامل حال گردد» در ادامه بیانات، ایشان ضمن هماهنگی همه دستگاه های حاضر در سند ملی سالمندان کشور، خواستار حضور پر رنگ حوزه های علمیه و طلاب جهت الگو سازی خدمات نوین به سالمندان بر اساس آموزه های دینی شدند و خواستار جریان سازی فرهنگی توسط حوزه های علمیه در این مسیر شدند.
در پایان جلسه ضمن ارشادات لازم اعضاء توسط حضرت آیت الله آشتیانی(دامت برکاته)، ایشان بر لزوم تسریع برخی فعالیت های بنیاد فرزانگان استان قم تأکید نمودند.

کد خبر 52672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد