جهت رصد معلولیت مردم با ماموران بهزیستی همکاری کنند

یکی از وظایف بهزیستی رصد شیوع معلولیت ها و آسیب های اجتماعی است.

مدیر کل بهزیستی قم : به منظور شناسایی و رصد معلولیت در استان قم ۱۴ هزار مورد باید بررسی شوند و به این منظور ماموران بهزیستی با کارت دارای هولوگرام و دو امضا به درب منازل می روند و سوالاتی را می پرسند تا میزان شیوع معلولیت در مناطق قم و دلایل آن را شناسایی کنیم و بتوانیم برنامه ریزی و آمایش محیطی داشته باشیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دو روستا در قم داشتیم که نابینایی و مشکلات جسمی حرکتی در آن زیاد بود. طبق تحقیقات متوجه شدیم که به دلیل ازدواج فامیلی بوده است. لذا اطلاع رسانی و پیشگیری در آنجا انجام شد.

وی در پاسخ به خبرنگار ما که چرا این طرح به صورت اینترنتی اجرا نمی شود؟ گفت: برخی از افراد دارای معلولیت به بهزیستی مراجعه نمی کنند لذا با این روش شناسایی و حتی به پزشک ارجاع می شوند.

وی اظهارداشت: بهزیستی بانک اطلاعاتی دقیقی از معلولان ندارد. چند مرکز به غیر از سازمان بهزیستی مجوز صدور پروانه موسسه خیریه را صادر می کنند و نبود هماهنگی سبب شده که برخی از چند موسسه خیریه دریافتی داشته باشند و برخی از معلولان دریافتی کمی داشته باشند.

وی افزود: از سوی استانداری طرحی در مورد شناسایی و ساماندهی معلولان در دست تدوین است که با اجرای آن عدالت بیشتری در توزیع کمک به مددجویان اجرا می شود.

کد خبر 52669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد