به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ مجید هداوند معاون آموزشی، برنامهریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه با اشاره به حمایت و آموزش سازمان آموزش و پرورش استثنایی از گروه های مختلف دانش آموزان شامل دانش آموزان آسیب دیده بینایی و شنوایی، دانش آموزان دارای معلولیت جسمی-حرکتی، دانش آموزان دارای مشکل یادگیری و رفتاری و... گفت: برخی این دانش آموزان با رتبه های خوب در کنکور قبول می شدند و به دلیل مشکلاتی که در پذیرش آنها در دانشگاه فرهنگیان و برخی موسسات آموزش عالی وجود داشت، حق این افراد ضایع می شد، به همین خاطر یکی از مصوبات این ستاد هماهنگی و پیگیری پذیرش آنان بود که با هماهنگی وزیر رفاه و وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه ای تدوین شد و کد رشته هایی معرفی و به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد.
وی همچنین به مناسب سازی فضای محیطی معابر و مدارس ویژه، ایجاد سطوح شیبدار، نصب میله در راه پله ها، آسانسورها، تعبیه رمپ و... و. در مراکز آموزشی، مناسب سازی فضای ۳۲ مدرسه پذیرای الگو ( ابلاغ اعتبار ۵۰ میلیون به هر مدرسه)، ابلاغ اعتبار ۵۳ میلیون به ۳۲ مدرسه پشتیبان جهت تجهیز آموزشی از سوی سازمان نوسازی وتجهیز مدارس، تاسیس و مناسب سازی ۶۲ مدرسه ویژه طیف اتیسم را به عنوان اقدامات دیگر در این زمینه معرفی کرد.
معاون برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین به مناسب سازی محتوای برنامه مدرسه تلویزیونی ایران و اپیلیکیشن شاد، تهیه ۲۴۰ دستگاه نوت تیکر برای دانش آموزان آسیب دیده بینایی، تهیه و خرید تجهیرات ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی، جسمی – حرکتی(بهدید، مگنی فایر، ذره بین، میز و صندلی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی) با تامین هزینه از سوی مرکز روابط بین الملل وزارت آموزش و پرورش به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد.
برای دستیابی به گزارش عملکرد وزارت آموزش و پرورش در زمینه مناسب سازی اینجا را کلیک کنید.
نظر شما