سخنرانی رئیس بهزیستی املش در خطبه های پیش از نماز جمعه به مناسبت هفته بهزیستی

ظهر روز بیست و پنج تیرماه به مناسبت هفته بهزیستی سیما مهری ریاست بهزیستی شهرستان املش به همراه جمعی از همکاران ضمن حضور در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در خظبه های پیش از نماز جمعه سخنرانی کرد

سیما مهری در خطبه های قبل از نماز جمعه شهرستان املش  با تبریک هفته عفاف وحجاب و تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی وتامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در ابتدای انقلاب در سال ۵۹به همت یکی از مردان بزرگ خدا شهید دکتر فیاض بخش با ادغام چندین دستگاه وموسسه ی حمایتی برای ارایه خدمات به جامعه ی هدف زنان سرپرست خانوار،کودکان بی سرپرست،افراد دارای معلولیت ونیازمندان تشکیل شد . ضمن تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان وروز تامین اجتماعی هفته ی بهزیستی را از ۲۲لغایت ۲۸تیرماه محضر همه همکاران پرتلاش بهزیستی ،مددکاران مراکز و موسسات دولتی و غیر دولتی و علی الخصوص جامعه هدف تبریک و تهنیت عرض میکنم در چهل و یکم سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی و شعار سازمان بهزیستی در سالجاری ،((بهزیستی در گام دوم هوشمندسازی سازی،محله محوری،سلامت اجتماعی در بنیان خانواده ))هست که در واقع می‌توان گفت این سه مولفه برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است که فرمودند :همه باید نسبت به رفع فقر،فساد وسلامت اجتماعی کار کنند وتاکید داشتند و فرمودند که همه مسئولان باید واقعیت ها را به مردم بگویند وچیزی را از مردم پنهان نکنند ودر همه امور با مردم شفاف باشند مگر در مواقع نظامی یا امنیتی باشد که باید مقابله با دشمن باشد.
وی افزود:سازمان بهزیستی براساس اصلی که رهبر انقلاب فرمودند شعار اصلی را بر محور شفافیت قرار دادند ودراین راستا سازمان بهزیستی سامانه شفافیت را راه اندازی نمود افزود:همه مددجویان می توانند با وارد نمودن کد ملی پرداختی های خود را مشاهده نمایند افزود:تمام قراردادها وتفاهم نامه های سازمان در سامانه شفافیت بارگذاری شده اند و سایر سامانه های برخط که می‌توانند مشکلات خود را مطرح و پیگیری نمایند. سامانه دیده بان ۱۴۸۲که سامانه انتقادات و پیشنهادات است .
رئیس بهزیستی شهرستان املش در ادامه با اشاره به اینکه در بحث محله محوری سازمان بهزیستی در سالهای گذشته با اجرای طرح های CBRبه علت کاهش هزینه های رفت وآمد در بسترمحلات با ظرفیت شوراها ودهیاران افراد را شناسایی می کردندتا از حداقل امکانات سازمان بهزیستی بی بهره نمانند افزود:در سال ۹۹ مراکزمثبت زندگی که محور کار محله محوری است ودر بستر الکترونیکی می باشد را راه اندازی نمود که ۲۲ فعالیت سطح یک بهزیستی توسط این مراکز انجام مشود که در شهرستان ۲مرکز مثبت زندکی داریم.
مهری افزود:در بحث سلامت،مقام معظم رهبری طبق اصل ۱۱۰درسیاست کلی سلامت را در ۱۴ بند به همه دستگاههای اجرایی ابلاغ نمودند وهمچنین خواستار پیگیری تمام دستگاهها در زمینه کاهش سه آسیب ستاره دار طلاق ، اعتیاد و بی بندوباری بودند .واصل اساسی کار سازمان بهزیستی در سلامت اجتماعی پیشگیری است که عبارتند از؛-پیشگیری از آسیب و پیشگیری از معلولیت ها که در پیشگیری از آسیب مراکز اورژانس اجتماعی به عنوان یک منبع اجتماعی و پیشانی سازمان که ما در شهرستان از سال ۹۷ داریم در راستای پیشگیری از کودک آزاری،همسرآزاری،معلول آزاری،اعتیاد زیر ۱۸سال کودکان و دختران بی سرپرست وبد سرپرست با خط ۱۲۳مشغول به فعالیت اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه سه مولفه اصلی در دسترس بودن،به موقع بودن و تخصصی بودن از اصول کار اورژانس اجتماعی می باشد افزود:راه اندازی مراکز مشاوره و کلنیک مددکاری برای پیشگیری از طلاق وتحکیم بنیان خانواده ها-صدای خط مشاور رایگان ۱۴۸۰، خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲،راه اندازی مراکز سرپایی برای درمان دارویی و سم زدایی(در املش ۳مرکز سرپایی فعالیت میکند)

وی با بیان اینکه بر نامه های پیشگیری از معلولیت با مشاوره ژنتیک-غربالگری-شنوایی و بینایی و سایر خدمات تخصصی و برنامه های فرهنگی که با همکاری وتعامل با دستگاههای اجرایی علی الخصوص طرح ویزیت و خدمات دارویی رایگان با همکاری و مساعدت نماینده محترم مردم شریف شهرستان های رودسر و املش حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا صفری و ریاست محترم شبکه بهداشت که ماهیانه در مناطق روستایی درشهرستان اجرا میشود . و خدمات نقدی و غیر نقدی موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری من الجمله موسسه در شرف تاسیس محبت که در هفته بهزیستی پروانه این موسسه صادر شد و ماهیانه تا سقف ۵۰ میلیون تومان جهت درمان افراد نیازمند شهرستان کمک می نمایند . اما در خصوص جامعه هدف رسالت اصلی سازمان بهزیستی برای جامعه هدف توانمند سازی است و دو مقوله اشتغال و مسکن از اصول اولیه و استراتژیک در توانمندسازی می باشد افزود:در سال گذشته ۳۰میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای ۶۷نفر از جامعه هدف پرداخت گردید و برای افراد بهبود یافته اعتیاد ۱۲نفر مبلغ ۶۰۰میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.
مهری در پایان با بیان اینکه در مقوله مسکن سال گذشته ۱۶واحد مسکن مددجویان با کمک بلا عوض سازمان بهزیستی،بنیاد مسکن به ارزش ۲۸۰میلیون تومان افتتاح شدافزود:یک واحد مسکونی نیز طی قرار داد با قرارگاه سازندگی خاتم برای توانخواه دارای معلولیت سرپرست خانوار به ارزش ۱۸۰میلیون تومان ساخته شد و یک واحد مسکن مددجویان از شروع تا پایان توسط خیرین به ارزش ۱۴۵میلیون تومان ساخته شد. و یک واحد طی تفاهم نامه با بسیج سازندگی شهرستان در مرحله اتمام میباشد . در حوزه سالمندان املش پیرترین شهرستان استان گیلان میباشد که تعداد زیادی نیازمند وسایل بهداشتی و کمک توانبخشی میباشند که در سال گذشته با کمک بهزیستی و حمایتهای مدیر کل محترم دکتر نحوی نژاد و خیرین شهرستان مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان وسایل بهداشتی خریداری و بین افراد نیازمند توزیع گردید. پرداخت بیمه ۹۷ نفر از زنان سرپرست خانوار برای بهرمندی از خدمات بازنشستگی ،پرداخت حق پرستاری ماهیانه به مبلغ ۶۱۰ هزار تومان برای ۲۵ نفر از توانخواهان ضایعه نخاعی ، پرداخت خدمات مناسب سازی ، دانشجویی . خدمات توانپزشکی و . … از دیگر خدمات بهزیستی به جامعه هدف میباشد.

مهری در پایان در پایان ضمن تقدیر مجدد از ستاد نماز جمعه از فرماندارمحترم ، نماینده محترم ،امام جمعه معزز ، فرماندهی محترم سپاه ، فرماندهی محترم نیروی انتظامی ، شهرداران محترم و بخشدارن محترم و دهیاران وشوارها ی پرتلاش و همه دستگاهای اجرایی ، مدیران زحمت کش و پرتلاش و موسسات غیر دولتی، مراکز نیکوکاری که دستگیر بهزیستی شهرستان به منظور کاهش مشکلات و اعتلای زندگی مددجویان ما بوده اند تقدیر و تشکر کرد

کد خبر 40027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد