پیشوا| برگزاری دوره آموزشی مهارت های زندگی

رئیس اداره بهزیستی پیشوا از برگزاری دوره آموزشی مهارت های زندگی به مناسبت هفته بهزیستی خبر داد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، نجمه اسماعیلی در این خصوص اظهار داشت: انسان ها برای داشتن یک زندگی متعادل نیازمند عوامل متعددی می باشند، اما در کنار همه عوامل که شامل شغل مناسب، حمایت های اجتماعی است که در وهله اول زندگی متعادل نیازمند فرد متعادل است و به  فردی که از سلامت روان برخوردار باشد، فردی متعادل گفته می شود و یکی از اقداماتی که می توانیم به سلامت روان خودمان کمک کنم و آن را ارتقا دهیم آموزش مهارت های زندگی است.  

اسماعیلی افزود: در هفته بهزیستی و با توجه به شیوع کرونا آموزش مهارت های زندگی با محوریت جرات مندی به شکل مجازی ویژه فرهنگیان آموزش و پرورش برگزار شد.


 مدرس دوره ذکر شده نیز بیان داشت: آموزش مهارت های زندگی با هدف ارتقا سلامت روان و کاهش آسیب های اجتماعی به نظر میرسد بیشتر یک نوع تلکیف باشد؛ متاسفانه به دلایل مختلفی رفتارهای غیر جرات مندانه همانند پرخاشگری و منفعل بودن در حال افزایش است.

آسیه ملک دار اضافه کرد: برخلاف سبک های انفعال و پرخاشگرانه، سبک جرات مندی سبکی است که این توانایی را به افراد می دهد که برای رسیدن به حقوق خود، حقوق دیگران را ضایع نکنند. و با رعایت چهار اصول جرأت مندی شامل احترام، صداقت، آگاهی به حقوق خود و آگاهی به حقوق دیگران به رفتار جرأت مندانه نزدیک شوند.

وی ادامه داد: اگرچه دلایلی همچون فقر مهارت های زندگی، ناآگاهی به اصول جرأت مندی، باورهای ناکارمد فرهنگی و برخی افکار ناکارآمد از موانع مهم دست یابی به جرأت مندی است، اما برگزاری این دوره های آموزشی کمک خواهند کرد که افراد با تعریف صحیح از جرات مندی و روش های آن آشنا شوند. چرا که جرات مندی یکی از مفاهیم بلامنازع است ودر صورت عدم آموزش صحیح می تواند منجر به سو تفاهم های زیادی شود.

گفتنی است؛ دوره آموزشی مذکور به صورت مجازی و با همکاری امور بانوان فرمانداری برگزار شد و با توجه به استقبال شرکت کنندگان در ماه‌های بعدی نیز ادامه می یابد.

کد خبر 39986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد