شهریار| بازدید بهداشتی از مراکز نگهداری میان مدت ترک اعتیاد

به مناسبت آغاز هفته بهزیستی ازمراکز اقامتی میان مدت بازدید بهداشتی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، همزمان با آغاز هفته بهزیستی، بازید مسئول پیشگیری اداره بهزیستی شهریار و کارشناس ناظر این حوزه به همراه کارشناسان واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهریار از مراکز اقامتی میان مدت بمنظور نظارت مستمربر روند فعالیت مراکز اقامتی وارائه خدمات به گروه هدف صورت گرفت.

رئیس بهزیستی شهریار  در حاشیه این بازدید اظهار داشت: به دلیل عدم وجود واکسن برای پیشگیری و عدم درمان کامل بیماری و با توجه به نقش انتقال عفونت H.C.V و نقش معتادان تزریقی در انتشار و پایداری H.C.V در جامعه، می بایست تلاش زیادی جهت مشاوره روانی و بالینی آن ها انجام پذیرد.

داود فهیم راد افزود: سوء مصرف مواد، با فراوانی بالای اختلالات روان پزشکی همراه است، در نتیجه کنترل و درمان پدیده سو مصرف مواد نیاز به مداخلات درمانی چند جانبه دارد. گروه هدف این مطالعه معتادان تزریقی می باشند که در حال حاضر این گروه نقش عمده ای در گسترش بیماری های گوناگون از جمله ایدز و هپاتیت دارند، بنابراین شناسایی مشکلات این گروه و درمان آنها از اولویت های بهداشتی می باشد.

فهیم راد درادامه گفت: درهمین راستا به همت اداره بهزیستی شهریار وشبکه بهداشت و درمان، آموزشهای پیشگیرانه  جهت بیماری هایی چون ایدز، هپاتیت و سل توسط کارشناسان بهزیستی  واحدسلامت شبکه بهداشت شهریار دراین مراکز صورت پذیرفت.

کد خبر 39753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد