اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کردستان

اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان در سال جاری با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استانداردرسالن اجتماعات بهزیستی شهرستان سنندج برگزارشد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، این جلسه که با حضور ملکی معاون استاندار، مدیرکل و رییس بهزیستی استان ،معاون توانبخشی بهزیستی و برخی از مسئولین صدرا برگزار گردید، و اقدامات لازم جهت ساماندهی ساختمان های عمومی و فضای شهری ویژه معلولین هم اندیشی و بررسی گردید.

 صباح قریشی مدیرکل بهزیستی استان در این جلسه، با اشاره به اینکه اولین جلسه ستاد با حضور نماینده معلولان و نماینده انجمن‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: اهداف ستاد، مناسب سازی و توجه به تامین نیازهای معلولان است که باید به یک مطالبه عمومی بین مردم و مسئولان تبدیل شود.

وی، مناسب سازی معابر شهری و اماکن عمومی را کوچکترین کاری دانست که می‌توان برای معلولان انجام داد و افزود: با توجه به اینکه روشندلان کارهایی را انجام داده‌اند که افراد سالم توان انجام آن را ندارند، نباید هرگز از انجام کاری ناامید شوند.

مدیر کل بهزیستی استان کردستان گفت: اهداف ستاد مناسب سازی باید به صورت یک خواسته درونی و وظیفه شرعی باشد و تا خود ما نخواهیم نمی توانیم کاری را انجام دهیم. مسئولان باید در تمام استان افراد معلول را بیش از پیش حمایت کنند و مناسب سازی ساختمان‌های عمومی هم مورد توجه قرار گیرد.

شهرام ملکی معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه باید شرایط معلولان را درک کنیم، افزود: نباید فردی به دلیل محدودیت جسمی از برخی امکانات و حقوق شهروندی محروم شود و این قضیه باید با فرهنگ سازی میان مسئولان جا بیفتد.

وی با بیان اینکه باید هدفگذاری کنیم، گفت: مناسب سازی کاری پرهزینه بوده و اعتبارات کلان نیاز دارد، بنابراین باید صبور باشیم و با برنامه حرکت کنیم و باید فعالیت‌های اجرایی در این زمینه در دستور کار باشد.

در پایان حسین زاده نماینده جامعه معلولین شهرستان قروه در این خصوص گفت: محوری ترین و موثرترین دستگاهی که می تواند این موضوع را به سرانجام برساند شهرداری ها هستند که تایید نقشه ها، صدور پروانه های ساختمانی، پایان کار و… را انجام می دهند.

کد خبر 38529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد