افزایش  ۷ تا ۱۱ برابری مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی نسبت به سال ۹۲

دکتر فرزادگوهردهی، مدیرکل بهزیستی مازندران از افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سال جاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مازندران؛ دکتر فرزاد گوهردهی به افزایش مستمری مددجویان اشاره کرد و گفت: مستمری مددجویان بهزیستی در راستای کمک به قشر آسیب پذیر جامعه از سال ۹۲ تاکنون ۷ تا ۱۱ برابر افزایش پیدا کرده است که نشان دهنده توجه و تلاش ویژه رئیس سازمان برای کمک به جامعه هدف بهزیستی است.

وی با اعلام اینکه مستمری مددجویان در سال جاری نیز ۲۰درصد افزایش داشته است، افزود: براساس ماده۷۹ قانون برنامه ششم توسعه متوسط مستمری مددجویان باید ۲۰ درصد حداقل دستمزد باشد که در سال های گذشته با وجود افزایش چشمگیر مستمری مددجویان، میزان مستمری هیچ گاه معادل  ۲۰ درصد حداقل دستمزد نبوده است که این امر در سال جاری محقق شده است.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه مستمری مددجویان تحت حمایت بهزیستی براساس بعد خانوار از ۳۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: در سال جاری مستمری مددجوی تک نفره از ۱۹۸ هزار تومان به ۳۵۰ هزار تومان، خانوار دو نفره از ۳۳۱ هزار تومان به ۵۰۰  هزار تومان و خانوار سه نفره از ۴۳۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان، خانوار چهار نفره از ۸۲۰ هزارتومان به ۹۰۰ هزارتومان و خانوار پنج نفره از یک میلیون تومان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

دکتر گوهردهی از پرداخت مابه التفاوت افزایش مستمری فروردین ماه در روزهای آینده خبرداد و گفت: مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی مازندران از اردیبهشت ماه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی یکی از شعارهای اصلی جمهوری اسلامی است، افزود: سازمان بهزیستی از بطن انقلاب اسلامی شکل گرفته است که در راستای کمک به قشر آسیب پذیر جامعه گام برداشته و تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: در ۸ سال گذشته حداقل دستمزد ۵ برابر شده است در حالی که مستمری مددجویان بهزیستی در این مدت بطور میانگین ۸ برابر شده است که نشان دهنده گام های موثر در جهت کاهش مشکلات ناشی از فقر مطلق می باشد.

دکتر گوهردهی با تاکید براینکه کمک به قشر آسیب پذیر جامعه از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ادامه داد: در حال حاضر پنجاه و چهار هزار و چهل و هفت خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند و یکصد و شصت و شش هزار و دویست نفر، مستمری ماهانه دریافت می کنند.

کد خبر 37107

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد