جوابیه به مطلب منتشر شده در خصوص وادار کردن دختربچه به تکدی‌گری توسط مادرش با فحش و کتک در ساری

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران در پاسخ به گزارش منتشر شده در پایگاه خبری تحلیلی عبارت با عنوان "وادار کردن دختربچه به تکدی‌گری توسط مادرش با فحش و کتک در ساری" جوابیه صادر نمود که متن جوابیه به شرح ذیل می باشد:

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی عبارت

با توجه به مطلب منتشره در پایگاه خبری تحلیلی عبارت مورخ ۱۴۰۰/۲/۶ بدینوسیله جوابیه ذیل جهت تنویر  افکار عمومی و دفاع از زحمات و تلاش کارکنان مجموعه اورژانس اجتماعی به اطلاع می رساند:
در پی گزارش از سایت عبارت در خصوص حضور مادر و کودک در یکی از خیابان های شهر ساری و  اجبار مادر برای تکدی گری کودک ذکر چند نکته حائز اهمیت است: مادر با کودکی در حال تکدی گری در کنار یک شیرینی سرا در یکی از خیابانهای اصلی شهر هستند که پس از اعلام به خط تلفن ۱۲۳؛ با توجه به اینکه رسیدگی به موضوع تکدی گری در شرح وظایف اصلی شهرداری است به فرد تماس گیرنده راهنمایی لازم جهت ارجاع به خط تلفن ۱۳۷ ارائه شد اما از آنجایی که وی اعلام داشته احتمال کودک آزاری نیز مشاهده می شود، موارد به تیم خدمات سیار گزارش شد.

این جوابیه می افزاید: در زمان تماس، تیم خدمات اورژانس اجتماعی در حال ارائه خدمات به مورد اورژانسی تر (کودک آزاری کودک یک ساله) بودند و بلافاصله پس از اتمام ماموریت در صحنه حاضر شده اما مادر و کودک از آن مکان رفته بودند. لازم به ذکر است به کارکنان شیرینی سرا اطلاع داده شده در صورت مشاهده با خط ۱۲۳ تماس گیرند تا اقدامات لازم و متناسب با شرح وظایف بهزیستی و اورژانس اجتماعی صورت پذیرد.

شایان ذکر است که اورژانس اجتماعی مازندران در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار تماس تلفنی را پاسخگو بوده و پیگیری های لازم در خصوص آسیب های اجتماعی از قبیل کودک آزاری، همسر آزاری، خودکشی و... را انجام می‌دهد. باتوجه به شرایط کرونا در سال گذشته اورژانس اجتماعی مازندران با تدوین پروتکل های بهداشتی مختص مناطق حاشیه نشین و کودکان کار در جهت پیشگیری از بیماری کرونا در این مناطق به توزیع ماسک و لوازم بهداشتی و آموزش ۱۰ هزار نفر از  مردم منطقه پرداخته است.

ذکر این نکته ضروری است که پیگیری  تکدی گری در شرح وظایف شهرداری هاست  و شهرداری ساری در سال گذشته با یکی از موسسات حمایتی طرف قرارداد بوده که با همکاری نیروی انتطامی و بهزیستی در ساماندهی متکدیان مساعدت می‌کردند ولی در سال‌جاری شهرداری با هیچ موسسه حمایتی قراردادی ندارد.

در شهرستانها  وظیفه جمع‌آوری متکدیان با شهرداری‌ها و با همکاری دستگاه‌های مرتبط است اما اگر کودکان به زباله‌گردی و تکدی‌گری مشغول باشند به طوری‌ که تحت عنوان کودک کار یا کودک آزاری تلقی شود، قانون جهت سامان‌دهی این امر برای سازمان‌های مختلف تکالیف معینی را مشخص کرده است که لازم است همه آن دستگاه ها در این امر دخیل باشند و سازمان بهزیستی در راستای وظایف تخصصی پیگیری لازم را انجام خواهد داد.

همانگونه که در سال گذشته این سازمان حدود ۲۲۰ کودک کار را در استان مازندران ساماندهی کرد مطلوب است شهروندان خصوصا اصحاب رسانه این موارد را به دستگاه های متولی اطلاع رسانی نمایند تا اقدامات مقتصی بعمل آید.

در پایان ضمن تقدیر از حساسیت  شهروندان نسبت به مسائل و مشکلات اجتماعی، متاسفانه درج اینگونه گزارشات می تواند پاسخگویی به بیش از ۵۰ هزار تماس و ارائه خدمات  تخصصی و صادقانه پرسنل خدوم واحد اورژانس اجتماعی را تحت الشعاع قرار دهد، حال آنکه پرسنل این واحد بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات تخصصی می باشند و کسب پیاپی رتبه اول اورژانس اجتماعی استان مازندران در سنوات گذشته در کشور  نشان از تلاش و همت کارشناسان این مرکز دارد.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران

کد خبر 35319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد