«خانه بهزیست» حمایت از مستضعفان را محله ای می کند

به گفته معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران، با ایجاد خانه بهزیست در نقاط مختلف شهر، حمایت از افراد کم برخوردار به صورت محله ای و متمرکز می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از میزان، سید احمد خادم گفت: به ابتکار برخی از نهادها شامل بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری، بنیاد مستضعفان و جمعیت هلال احمر، طرح «خانه بهزیست» برای حمایت از اقشار ضعیف در  مناطق کم برخورد استان تهران، اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی بیان کرد: این پروژه برای رفع محرومیت، کاهش فقر، افزایش سطح فرهنگی، ایجاد اشتغال و کم کردن آسیب‌های اجتماعی و حمایت توانبخشی برای معلولان در  مناطق کم برخورد استان تهران فعال می‌شود.

وی افزود: افراد نیازمند در استان تهران، توسط تیم‌های مددکاری شناسایی می‌شوند و با تشکیل پرونده در این خانه ها، وضعیت آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در هر محله ای، خانه هلال، خانه امداد یا خانه بهزیستی به عنوان سمبل ایجاد شده تا نیازهای افراد توسط این خانه‌ها بررسی شده و برای رفع آن‌ها از دستگاه‌های دولتی مربوطه پیگیری انجام شود.

خادم گفت: در حال حاضر خانه هلال در هرندی، خانه بهزیستی در باغ آذری و خانه امداد در بهارستان ایجاد شده اند.

وی افزود: به زودی تعداد این خانه‌ها در استان تهران افزایش پیدا می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر تشکیل پرونده در خانه هلال هرندی رو به تمام است و پس از پایان شناسایی ها، کارهای امدادی آغاز می‌شود.

خادم در پاسخ به این سوال که مددجویان بهزیستی، از خدمات این خانه می‌توانند استفاده کنند، گفت: در این باره یک فرد عادی با یک فرد مددجو هیچ تفاوتی ندارد. اگر فرد مورد نظر مددجو نباشد، تحت پوشش قرار می‌گیرد و اگر مددجو باشد، در صورت نیاز و تشخیص مورد حمایت‌های بیشتری قرار می‌گیرد.

کد خبر 30550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد