به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، مریم رجبی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش تماسهای گرفته شده با سامانه صدای مشاور بهزیستی (۱۴۸۰) در پی شیوع بیماری کرونا، گفت: از ابتدای شروع این بیماری تاکنون، بیش از ۷۵۰۰ تماس داشتهایم که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.
وی افزود: از مجموع تماسهای گرفته شده طی این مدت، ۲۲۶۵ تماس در مورد بیماری کرونا و مباحث مربوط به آن بوده است.
رجبی تصریح کرد: عمده تماسها در خصوص کرونا با سهم ۴۰ درصدی مربوط به ترس و اضطراب ناشی از ابتلای احتمالی به کرونا بوده است.
وی افزود: عمده این تماس ها به مرکز ۴۰۳۰ دانشگاه علوم پزشکی ارجاع شدند تا بررسی تلفنی و اجمالی از علائم احتمالی افراد صورت گیرد.
وی اختلافات زناشویی و مباحث مربوط به تربیت کودکان را در رتبه های بعدی دغدغه تماس گیرندگان با صدای مشاور استان در ایام شیوع کرونا عنوان کرد.
رجبی تصریح کرد: زنان با سهم ۷۰ درصدی بیشترین جامعه تماس گیرندگان صدای مشاور استان هستند و رنج سنی اغلب تماس گیرندگان بین ۲۰ تا ۴۰ سال است.
وی در پایان با اشاره به افزایش ساعت کاری مرکز صدای مشاور به دنبال شیوع بیماری کرونا گفت: در حال حاضر ۱۴ مشاور همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۴ شب در حال پاسخگویی به تماس گیرندگان هستند.
انتهای پیام
نظر شما