افزایش 25درصدی تماس ها با صدای مشاور بهزیستی ایلام

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: شمار مراجعان به مرکز صدای مشاور 1480 این سازمان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن 25درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته در مجموع شش هزار و 73نفر جهت دریافت مشاوره با خط تلفنی 1480این سازمان تماس گرفته در حالیکه این تعداد در سال 97 چهار هزار و 832مورد بوده است.

وی با ذکر اینکه بیش از 90درصد تماس گیرندگان با این مراکز را زنان تشکیل می دهند گفت: از مجموع تماس گیرندگان با خط صدای مشاور این سازمان در سال گذشته پنج هزار و 599نفر زن و 474نفر نیز مرد بوده اند.

وی عمده ترین و بیشترین علت تماس گیرندگان با خط 1480 در این استان را اختلالات خلقی، افسردگی، وسواس فکری، مشکلات بین فردی با همسر و تظاهرات بدرفتاری عاطفی  و مشکلات تربیتی کودک  عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام همچنین به خدمات مشاوره حضوری در این مرکز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 201 نفر از خدمات مشاوره حضوری این مرکز برخوردار شده اند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری از استقبال بیشتری بین مردم برخوردار است، علت این موضوع را سهولت دسترسی، گمنامی مراجع و تماس گیرنده، گمنامی مشاور، کم هزینه بودن، فوریت دسترسی، ارایه خدمات به افراد و نواحی خارج از دسترسی جغرافیایی عنوان کرد.

به گفته وی، مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از زواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند.

کد خبر 16070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد