به گزارش روابط عمومی کیش، رئیس مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این سازمان خدمات متنوعی را از طریق سامانههای غیرحضوری ارائه میدهد، گفت: صدای مشاور سازمان بهزیستی با شماره تلفن ۱۴۸۰ شرایطی را فراهم کرده تا مردمی در همه مراحل زندگی که دچار چالش و مشکل شدند، بتوانند با دریافت خدمات مشاورههای خانوادگی، تربیتی، تحصیلی و روانی اوضاع زندگی خود را مدیریت کنند.
آرزو ذکاییفر افزود: این شماره تماس، امکان مشاوره تلفنی را برای مردم فراهم آورده است تا بدون هزینه از کمک مشاوران و متخصصان برای برطرف کردن نیازهای روحی و بهبود احساس سلامت روانی خود بهره ببرند.
وی با اشاره به راهاندازی نخستین مرکز شهرستانی سامانه ۱۴۸۰ در کیش اظهار کرد: فعالیت این سامانه در تمام روزهای هفته دایر بوده و شامل خدمات مشاوره روانشناسی در حیطههای کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، ازدواج و خانواده و مشاوره روانشناسی بالینی شامل اختلالاتی مانند افسردگی و اضطراب است.
رییس مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی همچنین بیان کرد: منظور از مشاوره تلفنی، تعامل کلامی بین تماسگیرنده و متخصص(مشاور) جهت شناخت مشکل تماسگیرنده از طریق گوش دادن فعال، همدلی، حمایت و سئوالات پیگیر است تا تماسگیرنده بتواند راهکار مناسبی را برای کاهش یا حل مشکل خود انتخاب کند و درصورت لزوم جهت بهرهمندی از خدمات مشاوره حضوری، ارجاع صورت پذیرد.
وی هدف از راه اندازی این مرکز را ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه ذکر کرد و ادامه داد: روانشناسان و مشاوران این مرکز در زمینه ارائه خدمات مشاورهای، آموزشی و مداخلات روانشناختی در حیطههای فردی، گروهی، خانوادگی، کودک و نوجوان، کودکان با نیازهای ویژه، سالمند، ازدواج و خانواده، صنعتی و سازمانی، تحصیلی و تربیتی، روانسنجی، سلامت جنسی و روان درمانی می توانند در کنار شهروندان قرار گیرند.
وی پیشگیری و در مراحل حاد مداخله را از جمله اولویت های سازمان بهزیستی در ارائه خدمات برای افراد در معرض خطر آسیب های روانی ذکر کرد و گفت: ما در شرایط کنونی باید به سمت موضوعات ریز موثر در آسیبهای اجتماعی برویم و پس از شناسایی نیز، مداخلات باید هدفمند و با نگاه علمی باشد.












نظر شما