اختلافات خانوادگی در صدر تماس‌ها با اورژانس اجتماعی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، ۶۲۷۳ تماس با خط ۱۲۳ برقرار شده که در این بین موضوعات مرتبط با اختلافات خانوادگی با ۹ درصد، بیشترین سهم را داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مانور خودروی اورژانس اجتماعی پیش از ظهر امروز از مقابل اداره کل بهزیستی استان قزوین و با هدف معرفی فعالیت‌های اورژانس اجتماعی و افزایش آگاهی عمومی در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا شد.

علی دهباشی‌پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین در حاشیه این برنامه اظهار کرد: اورژانس اجتماعی از سال ۱۳۸۷ در استان قزوین فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اکنون در ۸ پایگاه در شهرهای قزوین، تاکستان، بوئین‌زهرا، آبیک، محمدیه، الوند، اقبالیه و آوج فعال است.وی افزود: این مجموعه با سه بخش اصلی شامل خط ۱۲۳، تیم‌های سیار و مراکز مداخله در بحران، خدمات خود را به گروه‌های آسیب‌پذیر ارائه می‌دهد.

دهباشی‌پور تصریح کرد: خط ۱۲۳ و مرکز مداخله در بحران در مرکز استان مستقر هستند و تیم‌های سیار نیز در تمامی شهرستان‌های تابعه فعالیت دارند. این مجموعه خدمات تخصصی خود را به کودکان آزار دیده، افراد تحت خشونت خانگی، متقاضیان طلاق، زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی، افراد دارای افکار یا اقدام به خودکشی، افراد دارای اختلال هویت جنسی و کودکان کار و خیابان ارائه می‌دهد.

این مسوول ادامه داد: هدف اصلی تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی، شناسایی و جذب افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیدگان اجتماعی، مداخله به‌موقع و ارجاع آن‌ها به مراجع ذی‌صلاح است. همچنین مراکز مداخله در بحران به‌صورت سرپایی و با اسکان شبانه، خدماتی را برای کاهش بحران‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بر اساس آمارهای منتشرشده، در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، ۶۲۷۳ تماس با خط ۱۲۳ برقرار شده که منجر به ۵۷۶۴ مأموریت تیم سیار و ارائه ۱۶۳۶ خدمت تخصصی در مرکز مداخله در بحران شده است.

دهباشی‌پور تاکید کرد: حدود ۶۳ درصد از تماس‌های دریافتی مربوط به راهنمایی و ارجاع به مراجع ذی‌صلاح بوده است.

وی افزود: در میان آسیب‌های اجتماعی، اختلافات خانوادگی با ۹ درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن، کودک‌آزاری با ۸ درصد و اقدام به خودکشی با ۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دهباشی‌پور در پایان از شهروندان خواست نسبت به آسیب‌های اجتماعی بی‌تفاوت نباشند و در صورت مشاهده موارد مرتبط، از طریق خط ۱۲۳ اطلاع‌رسانی کنند. همچنین پیشنهادها و انتقادات خود را به اداره فوریت‌های اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی اعتیاد بهزیستی استان قزوین ارائه دهند.

کد خبر 130509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد