رژه خودروهای اورژانس اجتماعی و خودروهای امدادی بهزیستی استان اردبیل

سرپرست بهزیستی استان اردبیل از تماس ۱۲ هزار و ۴۱۷ نفر با خط تلفنی ۱۲۳ از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر رژه خودروهای امدادی و خودروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی استان با هدف معرفی برخی از فعالیتها و خدمات ارائه شده به آحاد جامعه و ولی نعمتان تحت پوشش و برپایی پایگاه های اطلاع رسانی در مسیرهای تعیین شده برگزار گردید.

در این مراسم طاره رزاق پور، سرپرست بهزیستی استان در تعرف اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس اجتماعی برنامه ای است که با هدف کنترل و کاهش بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی تشکیل شده است و تلفیقی از خط تلفن ۱۲۳، خدمات سیار و مرکز مداخله در بحران و پایگاه خدمات اجتماعی  می باشد که خدمات تخصصی و اورژانسی را به صو رت رایگان و شبانه روزی برای مردم ارایه می دهد.

سرپرست بهزیستی استان اظهار داشت: ویژگی مهم برنامه های اورژانس اجتماعی تخصصی بودن، دردسترس بودن و به موقع بودن می باشد که اهداف کلی آن کنترل و کاهش آسیب های  اجتماعی و اهداف اختصاصی هم در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی بهزیستی به آحاد جامعه،ارتقاء توانمندی افراد در معرض اسیب وآسیب دیده، شناسایی مناطق و کانونهای آسیب زا و مداخله موثر به منظور کاهش آسیب و همچنین جلوگیری از تشدید بحران می باشد.

رزاق پور خاطر نشان ساخت؛ در برنامه اورژانس اجتماعی، گروههای هدف؛ کودک آزاری، همسر آزاری، زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، سالمند آزاری، معلول آزاری، افرادی که قصد خودکشی دارند، دختران و پسران فراری از منزل و کودکان کار سایر افراد قرار می گیرند.

 وی به مراکز مداخله در بحران در شهرستان های تابعه هم گفت: در استان اردبیل تعداد ۸ شهرستان شامل؛ اردبیل، پارس آباد، بیله سوار، گرمی، مشگین شهر، نمین، خلخال و کوثر دارای مرکز اورژانس مداخله در بحران می باشند که به ارایه خدمات تخصصی مددکاری و روانشناسی، حقوق، آموزشی و... و. می پردازند.

وی یادآورشد: مرکز خط تلفن ۱۲۳ در شهرستان اردبیل مستقر گردیده و تمامی تماس های شهرستانهای استان به مرکز دایورت گردیده و هموطنان از سراسر استان می توانند با خط ۱۲۳ تماس برقرار کنند. پس از تماس و شناسایی، مشکل به کارشناسان شهرستان ارجاع داده می شود تا توسط کارشناسان مداخله و سیار رسیدگی گردد مرکز مداخله اردبیل دارای خدمات سرپایی و همچنین مرکز اسکان موقت می باشد که در صورت نیاز افراد هدف به صورت موقت در مرکز نگهداری می شوند و خدماتی از جمله پذیرش، تشکیل پرونده، خدمات مدکاری، روانشناسی، تربیتی، حقوقی، پزشکی و در نهایت ترخیص و پیگیری های پس از ترخیص در مورد آنها  انجام می گیرد.

این مسئول ادامه داد: تعداد۴۰ نفر نیروی خرید خدمت در مراکز مداخله مشغول به فعالیت می باشند همچنین شناسایی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده در خا ج از محل، معرفی برنامه ها و فعالیت های سازمان، روستا گردی، مدرسه گردی با هدف آگاه سازی و اعزام به محل آسیب توسط همکاران در بخش خدمات سیار انجام می گیرد.

رزاق پور در بخش دیگر از سخنان خود عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تعداد تماس ها با خط تلفنی ۱۲۳، ۱۲ هزار و ۴۱۷ مورد بوده و ۶ هزار و ۴۰۳ مورد خدمات سایر و ۴ هزار و ۳۲۵ مورد پرونده مداخله در بحران تشکیل شده است همچنین ۲۸۳ مورد برنامه مدرسه گردی و در راستای برنامه روستا گردی هم در ۳۲۲ روستا برنامه آگاهسازی ساکنین روستا از آسیب های اجتماعی اجرا شده است.

کد خبر 130168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد