به گزارش روابطعمومی اداره کل بهزیستی آذربایجانغربی؛
در جلسهای که با حضور پروین محمدپوری، مدیرکل بهزیستی استان و کارکنان اداره جدیدالتاسیس اورژانس اجتماعی برگزار شد، بر اهمیت تخصصی شدن وظایف کارشناسان و همکاری تیمی برای پیشبرد اهداف سازمان تاکید شد.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به تغییر ساختار اداری در حوزه پیشگیری و تشکیل اداره جدید اورژانس اجتماعی، بر لزوم شفافسازی وظایف هر یک از کارشناسان تاکید کرد.
وی گفت: "با توجه به تخصص کارشناسان ، نیاز است تا مسئولیتها و وظایف هر فرد به صورت دقیق مشخص شود تا بتوانیم با تعامل و همکاری بیشتر، گامهای موثری در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی برداریم."
وظایف اصلی اداره اورژانس اجتماعی به شرح زیر است:
دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد: اجرای طرحهای پیشگیری از اعتیاد در محلات آسیبخیز و درمان و کاهش آسیب معتادان
دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی: آگاهسازی و توانمندسازی آحاد جامعه در برابر آسیبهای اجتماعی
دفتر مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی: فعالیت خط ۱۲۳، تیم سیار و مداخله در بحرانهای اجتماعی
دفتر امور آسیبدیدگان اجتماعی: رسیدگی به امور کودکان کار و خیابانی، خانه سلامت و اختلالات جنسیتی
در این جلسه، همچنین بر اهمیت همکاری اداره اورژانس اجتماعی با سایر بخشهای بهزیستی و سایر سازمانها برای مقابله با آسیبهای اجتماعی و ضرورت ارزیابی مستمر عملکرد اداره و اصلاح روشها برای دستیابی به اهداف بلندمدت تاکید شد.
با تشکیل این اداره جدید، انتظار میرود که خدمات بهتری به مددجویان ارائه شود و گامهای موثری در جهت پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی برداشته شود.
نظر شما