کاشان| تخصیص ۹۰ میلیارد تسهیلات به معتادان بهبودیافته شهرستان

با حمایت بهزیستی از معتادان بهبودیافته، در هشت ماه نخست سال جاری ۶۱ معتاد بهبود یافته جهت دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

    به گزارش روابط عمومی، ام‌البنین متقی‌نژاد، با بیان اینکه مبلغ تسهیلات معرفی شده به بانک‌های عامل ۹۰میلیارد ریال بوده است، افزود: از این تعداد تا کنون ۳۷ نفر آنان موفق به دریافت ۵۴  میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال از تسهیلات مذکور شدند.

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی کاشان، با اشاره به اینکه مابقی متقاضیان جهت دریافت تسهیلات در حین انجام مراحل اعطای تسهیلات در سیستم بانکی هستند، خاطرنشان کرد: تمام کارهای اداری متقاضیان از سوی اداره بهزیستی شهرستان کاشان انجام شده و هیچ امور اداری در این اداره ندارند.

 وی با بیان اینکه متقاضیان برای دریافت تسهیلات در مراحل اخذ وام در بانک‌های عامل هستند، گفت: اداره بهزیستی شهرستات کاشان بر اساس رسالت خود در حمایت از معتادان بهبودیافته تمام تلاش خود را به کار گرفته است و تخصیص تسهیلات یکی از موارد حمایتی از این مددجویان است.

 متقی‌نژاد در بیان توضیحاتی پیرامون مدیریت برنامه در مددکاری اجتماعی تصریح کرد: "مدیریت مورد" طرحی است کشوری که دارای فرآیندی سازمان یافته است و برای تغییر سبک زندگی و خودکفایی معتادین بهبود یافته با هدف توانمندسازی، به کار گرفته می­‌شود و روشی مشارکت محور است که بر همین مبنا با سایر روش­‌های قبل از خود که برنامه ­محور هستند، تفاوت دارد.

 وی تاکید کرد: این روش با مشارکت طلبی از مددجو آغاز می‌شود و با تکیه بر منابع و امکانات موجود زمینه‌های رسیدن مددجو به اهدافش را فراهم می­‌کند و با استفاده از این روش مددجو توانمند می‌شود تا کنترل زندگی خود را به دست گیرد و در حل مسئله، تصمیم­‌گیری و تعیین اهداف خود توانمند شود.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان در بیان جزئیات مدیریت مورد در برنامه مددکاری اجتماعی افزود: در این روش تأکید مددکار در برنامه­‌ریزی برای مددجو با تاکید بر نقاط قوت مددجو، توانایی­های او و امکانات موجود است.

وی خاطرنشان کرد: طبق این روش، مددجو از طریق نقاط قوت و فعالیت‌های انگیزشی و آموزش­ مهارت‌ها به جای انطباق با محیط، تشویق به جای تنبیه و نصیحت یا تجویز رفتارهای مناسب، آموزش می‌بیند.

 متقی‌نژاد گفت: در این روش مشارکتی، مددکار مسئول فرآیند و مددجو مسئول خروجی‌های برنامه است و در مدیریت مورد مددکار به سیستم‌هایی از جمله مددجو، خانواده مددجو، فرهنگ مددجو و سلامت و مراقبت­‌های بهداشتی او توجه دارد و بر آنها تمرکز خواهد کرد و مدیریت مورد دارای ویژگی­‌هایی با مدل مددجو محور و قدرت محور است که در مقابل مدل انطباق محور قرار می­‌گیرد.

کد خبر 122616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد