تشکیل اتاق فکر سازمان بهزیستی و تشریح وظایف آن

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی از تشکیل اتاق فکر این سازمان خبر داد و وظایف آن را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل، دکتر سیدجواد حسینی، معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور عصر امروز در چهارمین جلسه شورای معاونین این سازمان از حضور آقایان دکتر نفریه، دکتر نظم ده، دکتر فرید و دکتر براتی سده در اتاق فکر این سازمان خبر داد.

وی در مورد وظایف این اتاق فکر گفت: وظیفه اصلی اتاق فکر ایده پردازی، بررسی ایده ها و طرح ها و پخته کردن آنهاست.

دکتر حسینی ادامه داد: همچنین این اتاق فکر وظیفه دارد که برای پهنه بندی کشور و قطب بندی خدمات بهزیستی اقدام کند بطور مثال یک استان تبدیل به دبیرخانه اورژانس اجتماعی و دیگری دبیرخانه توانبخشی شود.

وی با بیان اینکه بررسی و نهایی کردن طرح بهزیست محله از دیگر مسئولیت های ابتدایی اتاق فکر سازمان بهزیستی به شمار می رود به موضوع اقدامات بهزیستی در پرونده دختر کاشمری اشاره کرد و گفت: واکنش جامعه به اقدام و اطلاع رسانی سازمان بهزیستی مثبت بود، همکاران سازمان نیز باید نسبت به وظایف خود حساس شوند.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین به سفرهای استانی خود به خوزستان و اصفهان اشاره کرد و افزود: همکاران استانی باید بدانند که ستاد همه جا ناظر و حاضر است و به موقع به موضوعات ورود کرده و مداخله می کند.

وی همچنین از تقویت دبیرخانه های ستاد مناسب سازی، شورای ملی سالمندان و قانون حمایت از افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: موضوع مهارت آموزی به مددجویان ۱۳ تا ۱۸ ساله اقدام بسیار خوبی است که از چند روز پیش آغاز شده است.

دکتر حسینی خاطر نشان کرد: معتقدیم اقدامات پیشارهسپاری، حین رهسپاری و پسارهسپاری تاکنون به خوبی صورت نگرفته است  و طرح مهارت آموزی می تواند خیال ما را از این موضوع راحت کند که مددجوی ما در سن ۱۸ سالگی حداقل یک مهارت آموخته است.

وی ادامه داد: در فاز دوم این طرح که شامل افراد ۱۸ تا ۴۵ سال می شود، از تمام امکانات خود استفاده می کنیم تا مهارت به شغل پایدار بینجامد.

کد خبر 122591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =