به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو با بیان اینکه برنامه اورژانس اجتماعی شامل خدمات تخصصی بهموقع و در دسترس است که به صورت شبانهروزی و رایگان در مرکز مداخله در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی ارائه میشود، افزود: مرکز مداخله در بحران به عنوان مرکز محوری در برنامه اورژانس اجتماعی است که دارای دو بخش سرپایی و نگهداری موقت است
وی با اشاره به تماس نزدیک به ۳ هزار نفر از ابتدای سالجاری با خط ۱۲۳ مداخله در بحران اورژانس اجتماعی خاطر نشان کرد : اقدامات اورژانس اجتماعی شامل پذیرش، خدمات تخصصی، ترخیص و پیگیری پس از ترخیص است و خدماتی متناسب با نیاز افراد را به صورت رایگان وشبانهروزی به جامعه هدف خود ارائه میکند.
این مقام مسئول با اعلام ۱هزار و ۳۵۸ مداخله در بحران از طریق تماس با خط ۱۲۳ به نحوه پذیرش در مراکز اورژانس اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این مراکز افراد میتوانند به صورت خود معرف و یا با معرفی توسط خدمات سیار، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، یا از طریق مراجع قضایی، انتظامی، سازمانها و نهادهای ذیربط به مرکز مراجعه نمایند.
خدابنده لو بیان کرد: پس از پذیرش در این مراکز، ارزیابیهای تخصصی اجتماعی، روانشناختی، بهداشتی، درمانی و حقوقی صورت میگیرد و تیم تشخیص مرکز با توجه به ارزیابیهای صورت گرفته و متناسب با نوع مشکل مراجعه کننده، تصمیمگیری کرده و سپس نسبت به ارائه خدمات تخصصی به افراد اقدام میکند.
مدیرکل بهزیستی یادآور شد: در حال حاضر برنامه اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان و با ۶ خودرو ، خدمات تخصصی و سریع اورژانس اجتماعی را به عموم ارائه می کند.
نظر شما