بهره مندی ۴ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی زنجان 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ارائه خدمات به بیش از ۴ هزار نفر از متقاضیان خدمت  از آغاز سال تاکنون در ۵ مرکز اورژانس اجتماعی مستقر در ۵ شهرستان  خبر داد و گفت: هدف اصلی اورژانس اجتماعی در قدم اول  کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی  و مداخله به موقع در بحران های فردی و خانوادگی است که می تواند به  حفظ سلامت روان فرد و جامعه کمک کند. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو با بیان اینکه برنامه اورژانس اجتماعی شامل خدمات تخصصی به‌موقع و در دسترس است که به صورت شبانه‌روزی و رایگان در مرکز مداخله در  بحران‌های  فردی، خانوادگی و اجتماعی،  خط ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی  ارائه می‌شود، افزود:  مرکز مداخله در بحران به عنوان مرکز محوری در برنامه اورژانس اجتماعی است که دارای دو بخش سرپایی و نگهداری موقت  است 

وی  با اشاره به تماس نزدیک به ۳ هزار نفر از ابتدای سالجاری با خط ۱۲۳ مداخله در بحران اورژانس اجتماعی  خاطر نشان کرد : اقدامات اورژانس اجتماعی شامل پذیرش، خدمات تخصصی، ترخیص و پیگیری پس از ترخیص است و خدماتی متناسب با نیاز افراد را به صورت رایگان وشبانه‌روزی  به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

این مقام مسئول  با اعلام ۱هزار و ۳۵۸ مداخله در بحران از طریق تماس با خط ۱۲۳  به نحوه پذیرش در  مراکز اورژانس اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این مراکز افراد می‌توانند به صورت خود معرف و یا با معرفی توسط خدمات سیار، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، یا از طریق مراجع قضایی، انتظامی، سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط به مرکز مراجعه نمایند.

خدابنده لو بیان کرد:  پس از پذیرش در این مراکز، ارزیابی‌های تخصصی اجتماعی، روان‌شناختی، بهداشتی، درمانی و حقوقی صورت می‌گیرد و تیم تشخیص مرکز با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و متناسب با نوع مشکل مراجعه کننده، تصمیم‌گیری کرده و سپس نسبت به ارائه خدمات تخصصی به افراد اقدام می‌کند.

مدیرکل بهزیستی  یادآور شد: در حال حاضر برنامه اورژانس اجتماعی در   ۵  شهرستان و با ۶ خودرو ، خدمات تخصصی و سریع اورژانس اجتماعی را به عموم ارائه  می کند.

کد خبر 121608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد