سید مجتبی هوشیار افزود: بحرانها و سوانح طبیعی، جامعه را با مشکلات بسیاری روبهرو می سازد که در بسیاری ازموارد افراد گرفتار در بحران،توانایی و کنترل خود را برای فائق آمدن به این شرایط دشوار از دست می دهند و مشکلات این افراد بدون مداخلههای موثر حل نمی شوند. کارکنان بهزیستی باتوجه به نوع فعالیتها و خدمات این سازمان از جمله نیروهای متخصصی هستند که دارای تخصص و تجربیات موثر در مدیریت بحرانها، خدمات رسانی و مداخله در بحرانهای اجتماعی می باشند. بنابراین شناخت نسبت به ابعاد و کیفیت مراحل گوناگون بحران منجربه به کارگیری الگوها و راهکارهای متفاوت میشود و همین موضوع، ضرورت برگزاری این دورههای آموزشی را آشکار میکند.
وی خاطرنشان کرد: تعریف شرایط بحران، آشنایی با انواع بحرانها، نقش مددکاران اجتماعی در انواع بحرانها و مقابله صحیح با شرایط بحرانی، شیوههای مداخله در شرایط بحرانی و بهرهگیری از تجربیات مددکاری و... از جمله برخی از سرفصلهای ارائه شده در این دوره آموزشی بود.
نظر شما