۱۵۰۷ پرونده در کمیسیون های پزشکی توانبخشی استان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امور توان بخشی بهزیستی استان گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۹۲۱ پرونده و در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۵۰۷ پرونده در کمیسیون های پزشکی توانبخشی استان تحت بررسی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی، معاون امور توان بخشی بهزیستی استان در خصوص اهمیت کمیسیون های پزشکی گفت: با توجه به  ضرورت اجرای بهینه بند الف ماده ۱ از فصل اول قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب ۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی ایران توجه به اهمیت و جایگاه تخصصی کمیسیون پزشکی – توانبخشی تعیین نوع و تعیین شدت معلولیت در اجرای قانون مذکور  در بهزیستی مشخص میگردد و کمیسیون های پزشکی، نقشی موثر و کلیدی در انواع خدمات رسانی بهزیستی به جامعه هدف دارند.

معاون امور توان بخشی بهزیستی استان  افزود: فرد دارای معلولیت شخصی است که با تأیید کمیسیون پزشکی  توانبخشی تعیین نوع و تعیین شدت معلولیت سازمان بهزیستی کشور با انواع معلولیتها در اثر اختلال و آسیب جسمی، حسی) بینایی، شنوایی(ذهنی، روانی و یا توأم، با محدودیت قابل توجه و مستمر در فعالیتهای روزمره زندگی و مشارکت اجتماعی، مواجه میباشد

محمدی تصریح کرد: اعضای کمیسیون متناسب با نوع گروه مورد بررسی شامل فیزیوتراپ، کاردرمان گر، ارتزیست  پروتزیست، گفتار درمانگر، شنوایی شناس، بینایی سنج و روان شناس با گرایش های بالینی و کودکان استثنایی می باشد که انواع آسیب های دائمی یا طولانی مدت در فرد مراجعه کننده به کمیسیون را به استناد مدارک و مستندات تخصصی بررسی و ارزیابی نموده و نسبت به تعیین شدت افت عملکرد یا شدت معلولیت اقدام می نمایند.

وی ادامه داد: انواع آسیب های دائمی که قابلیت بررسی در کمیسیون را دارند و به عنوان معلولیت شناخته می شوند عبارتند از آسیب های حسی (بینایی و شنوایی(  آسیب های جسمی – حرکتی، آسیب های گروه ذهنی و روان) اختلال تکاملی دوران رشد، بیماران روانی مزمن، اختلال عصبی - شناختی، آسیب های صوت و گفتار.

او یادآورشد: فرآیند اجرا بدین صورت است که افراد با ارئه درخواست به واحد کمیسیون و با تکمیل فرم پذیرش به متخصصین مربوطه ارجاع می شوند و پس از تکمیل فرم های ارجاع، کمیسیون به منظور تعیین شدت و تعیین نوع معلولیت افراد دارای معلولیت تشکیل می گردد. سپس نتیجه کمیسیون سامانه اطلاعاتی سازمان ثبت و تایید می گردد و در نهایت صدور کارت شناسایی معلولیت توسط واحد حراست انجام می شود.

وی در پایان تاکید کرد: در سال گذشته ۴ هزار و  ۹۲۱ پرونده  و در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۵۰۷ پرونده در کمیسیون های پزشکی توانبخشی استان تحت بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 120924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد