پیشگیری و صیانت هدف بهزیستی فارس در نظارت ها|اخلاق مداری و صعه صدر از الزامات کار در مراکز تحت نظارت بهزیستی

جلسه توجیهی نظارت بر مراکز شبانه روزی بهزیستی فارس به همت معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی فارس با حضور مدیر کل ,اعضای شورای معاونین ,صاحب امتیازان و مسئولین فنی مراکز تحت نظارت بهزیستی فارس برگزار شد.

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس در این جلسه و در جمع مسئولین و صاحب امتیازان مراکز تحت نظارت بهزیستی , با اشاره به اهمیت امر نظارت و,سختی کار در مراکز نگهداری و شبانه روزی ,اخلاق مداری و صعه صدر را از الزامات کار در مراکز تحت نظارت بهزیستی عنوان نمود و گفت در راستای پیشگیری از تضییع حقوق مددجویانی که در مراکز شبانه‌روزی اقامت دارند و همچنین بالا بردن سطح کیفی خدمات این مراکز، برنامه‌ی نظارت مستمر بر عملکرد و فعالیت‌های مراکز شبانه‌روزی توانبخشی و اجتماعی ،پیشگیری که تحت نظر بهزیستی فعالیت می نمایند انجام می شود و با توجه به تعداد زیاد مراکز تحت نظارت و تعدد فعالیت های تخصصی بهزیستی نظارت بر مراکز در سطوح مختلف انجام می گردد.

علاوه بر بازدیدهای عادی که در طول سال توسط کارشناسان حوزه‌های تخصصی و تیم نظارتی ستاد استان از مراکز انجام می‌شودبرنامه‌ های نظارتی ویژه نیز در بهزیستی فارس اجرا می شود در همین راستا نیز طی طرح بازدید همزمان و سرزده مدیر کل, معاونین, بازرسی و روسای مناطق بهزیستی شیراز  پنج شنبه گذشته بصورت همزمان ,سرزده و شبانه.از ۳۵ مرکز نگهداری بازدید نموده و سطوح مختلف خدمت رسانی را مورد بررسی قرار دادند.

هوشیار بهزیستی  را سازمانی مردمی برشمردکه برپایه مشارکت مردم و حمایت مردم از جامعه هدف فعالیت می کند و بیشتر فعالیت های آن به مردم و بخش خصوصی واگذارشده است، و این موضوع موجب شده سازمان بهزیستی به موضوع نظارت ها و همچنین مقوله سیاست گذاری در این باب توجه ویژه ای داشته باشد.

 رئیس کمیسیون نظارت ماده ۲۶ بهزیستی استان با بیان این که از ابتدای سال جاری تا کنون ۳ مرکز تحت نظارت بهزیستی فارس با رای کمیسیون نظارت, پلمپ و ابطال مجوز شده اند گفت:برابر دستورالعمل های ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور بر استان ها پس از انجام نظارت و بازدید توسط شهرستان در صورت وجود تخلف تذکر به مرکزیا موسسه ابلاغ ودر صورت عدم رفع نقص ,اخطار اول در سطح کمیسیون نظارت استان همراه با بازدید معاونت تخصصی انجام می شود و پس از مهلت پانزده روزه در صورت مرتفع نشدن نقص,اخطار دوم صادر و در نهایت اقدام به تعطیلی مرکزو ابطال مجوز فعالیت انجام می گردد.

تاکید برمطالعه مستمر دستورالعمل ها , برگزاری و شرکت در  دوره های آموزشی از توصیه های محمدرضا هوشیار به کارشناسان بهزیستی و مسئولان مراکز در این جلسه توجیهی  بود.
 حمید آزرمی معاون هماهنگی موسسات غیردولتی مشارکت های مردمی ،اشتغال و دبیر کمیسیون نظارت ماده ۲۶بهزیستی  استان  نیز هدف از نظارت ها را پیشگیری و صیانت  عنوان کرد و افزود از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۶ کمیسیون نظارت به ریاست مدیر کل بهزیستی فارس برگزار شده و ۶۵ مرکز اخطار اول ,۱۷ مرکز اخطار دوم و ۴ مرکز نیز موقتا تعطیل شده اند.

آزرمی در ادامه با بیان این که مراکز عضوی از بدنه ی سازمان هستند , ۶۲ مورد از مصادیق تخلف مراکز  را تشریح نمود و به بیان پروسه قانونی رسیدگی به تخلفات پرداخت. و افزود اکرام و احقاق حق مددجویان بهزیستی را ملزم به عدم اغماض در برخورد با تخلفات می نماید.

او با اشاره به الزام مراکز به رعایت تمامی استاندارهای اعلامی از سوی بهزیستی ، متذکر شد: دربازدید از مراکز تحت نظارت, کلیه امور فنی، ایمنی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی،موارد تغذیه و بهداشت انبار و آشپزخانه و کیفیت مواد غذایی،دوربین‌های مداربسته، حفاظت فیزیکی و تردد،میزان رضایتمندی خانواده‌ها، رعایت تعرفه‌ها، کیفیت خدمات ارائه شده، رعایت دستورالعمل‌های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

در ادامه این جلسه معاونت های تخصصی پیشگیری ,توانبخشی ,اجتماعی و مسئول بازرسی به تشریح و تبیین  کامل دستورالعمل نظارتی عمومی و اختصاصی مربوط به هر حوزه  جهت صاحب امتیازان و مسئولین فنی مراکز پرداختند.

کد خبر 120887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد