بیش از ۳ هزار نفر از نوجوانان و بانوان در برنامه مانا مشارکت دارند

مدیرکل بهزیستی استان از همراهی بیش از ۵ هزار ساعت با برگزار کنندکان برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان و بانوان در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان در برنامه اختتامیه مشارکت اجتماعی نوجوانان که در سالن پارک بانوان اردبیل برگزار شد گفت: در دنیای کنونی اغلب دانش آموزان درگیر برنامه های رقابتی، مسابقه ای و مشارکتی بوده و زمینه های بروز و ظهور توانایی های آنان فراهم می شود لذا در کنار این فعالیت ها برگزاری  برنامه های مشارکتی نوجوانان در گره گشایی و حل مسایل و مشکلات مناطق هدف بیشترین تاثیر گذاری و تاثیر پذیری را خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: بنابراین اصلی ترین دغدغه سازمان بهزیستی کشور بر مشارکت جویی، مشارکت کردن نوجوانان با همراهی تسهیلگران در کارهای اجتماعی بویژه شناسایی و احصاء آسیب های احتمالی مناطق هدف و یافتن راه حل های مناسب می باشد که خوشبختانه این اقدام مورد استقبال گرم تمامی دانش آموزان و معتمدین محلی در سراسر استان قرار گرفته است.

رضایی در بخش دیگر در سخنان خود خاطر نشان ساخت: مساله مهمی که باید با نهایت دقت به آن توجه نمود این است اغلب دانش آموزان در سنین بلوغ قرار گرفته اند و ویژگی های مختلف جسمانی و روحی مدام در حال تغییر هستند که خوشبختانه برنامه مانا در کنار توجه به مسایل اجتماعی و روانشناختی مورد توجه ویژه قرار گرفته است  بنابراین در تلاش هستیم  تا بتوانیم در کنار این مشارکت راه نو جدیدی برای شکوفایی استعدادها و مشارکت ها ایجاد بشود.

وی اظهار داشت: در سطح استان نزدیک به ۳ هزار نفر در برنامه مشارکتی مانا و در قالب ۱۸۰ گروه مختلف چه درحوزه نوجوانان و بانوان مشغول فعالیت هستند که در خلال این برنامه ها نزدیک به ۵ هزار ساعت همکاران و شرکای اجتماعی همراهی لازم را با این افراد داشته اند.

 گفتنی است: این طرح با اهتمام جدی مسئولان سازمان بهزیستی کشور و تلاش تسهیلگران استانی در تمامی شهرستانهای استان در حال انجام و پیگیری می باشد. همچنین در این طرح ۴۰۰ برش برای نوجوانان و ۲۰۰برش هم برای بانوان در قالب گروه های ۱۰ الی ۲۰ نفره با هم مشارکت نموده با طرح مساله و هم اندیشی با سایر نوجوانان و همراهان راهکارهای لازم را بدست آورده اند.  

شایان توجه می باشد: برگزاری برنامه مشارکت اجتماعی مانا از جمله موفق ترین و بهترین برنامه های سازمان محسوب می شود که با انجام دقیق این برنامه می تواند تهدید های احتمالی منطقه و محله را به فرصت تبدیل نماید.

کد خبر 120760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد